کرمان-۱۷ دی‌ماه روز تاریخی و ماندگار برای مردم نجیب، صبور و مهمان‌نواز کرمان بود تا یکی از مجاهدان راه اسلام و سرباز وطن را به همراه یاور و هم‌رزم اش تا محل آرام گرفتن ابدی‌اش در گلزار شهدای شهر کرمان بدرقه‌ای باشکوه و به‌یادماندنی کردند.

عشق را نمی‌توان تحریم کرد/به احترامت قیام می‌کنیم

قدس آنلاین-گروه استان ها- طاهره عودی: هرچند که قرار بود مراسم تشییع پیکر پاک سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سردار حسین پور جعفری هم‌رزمش ساعت ۷:۳۰ در میدان آزادی کرمان برگزار شود اما ازآنجاکه عشق به ولایت و اطاعت از فرمانده زمان و مکان نمی‌شناسد مردم کرمان و سایر شهرهای کشور از همان نخستین ساعات بامداد روز سه‌شنبه هم چون سربازی گوش‌به‌فرمان برای ادای احترام و بدرقه فرمانده خود در خیابان‌ها صف کشیدند.

مردم کرمان با شور و شوقی وصف‌ناپذیر به میدان آمدند تا ضمن بیعت با ولی امر مسلمین جهان در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی فریاد بزنند که هر ایرانی به‌تنهایی یک حاج قاسم است و این سیل خروشان همگی سربازان حاج قاسم سلیمانی هستند.

زن و مرد، بزرگ و کوچک مشتاقانه و بی‌صبرانه برای ملاقات با فرمانده خوبی‌ها با در دست داشتن عکس‌هایی از شهید  سلیمانی و هم‌رزمانش به میدان آمدند و یک‌صدا فریاد زدند «یک جهان منتقم تو» «به احترامت قیام می‌کنیم».

عشق تحریم شدنی نیست

هم‌زمان با میزبانی استان کرمان از فرمانده خود دانشجویان کرمانی عصر دوشنبه با برافراشتن پرچم مرگ بر آمریکا بر فراز دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در کرمان پیام خود را به دنیا و مدعیان حقوق بشر جهانی مخابره کردند.

دانشجویان کرمانی در اقدامی خودجوش از میدان آزادی شهر کرمان تا دفتر کمیساریای‌عالی سازمان ملل در کرمان راهپیمایی کردند.

سیل خروشان دانشجویان کرمانی در اعتراض به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی  اذعان کردند که «ما با عشق آمده‌ایم عشق را نمی‌توانید تحریم کنید».

دانشجویان فریاد زدند «خون‌بهای شهدای ترور آزادی قدس و فلسطین است» و «خون تو حریف می‌طلبد»

دانشجویان کرمانی فریاد زدند امروز حریف می‌طلبیم و مرد می‌خواهد که رودررو به مصافمان بیاید و این پیامی بود که اقشار مختلف مردم استان کرمان و سایر استان‌هایی که در این راه‌پیمایی شرکت داشتند به گوش جهانیان رساندند.

دولت‌های اروپایی موضع خود را اعلام کنند

هم‌زمان با  بدرقه باشکوه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا گلزار شهدا اقشار مختلف مردم با امضای طوماری از دولت‌های اروپایی خواستند تا موضع خود را نسبت به ترور این سردار بزرگ اعلام کنند.

این طومار که به‌صورت یک بنر در مسیر مراسم تشییع پیکر سردار دل‌ها نصب‌شده بود توسط تعداد بی‌شماری از مردم به‌صورت خودجوش به امضاء رسید.

در این طومار خطاب به سفرای کشورهای اروپایی در ایران نوشته‌شده: اقدام غیرقانونی و خصمانه دولت ایالات‌متحده آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد رشید ابومهدی المهندس ویاران همراه، مصداق مسلم تروریسم دولتی است.

در این طومار همچنین آمده است: بی‌تردید مجاهدت‌های ایشان خدمت بزرگی در تأمین امنیت مردم جهان و ازجمله شما کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

طومار اضافه کرده است: انتظار روشن آزادی خواهان و صلح دوستان جهان فارغ از دین، ملیت و زبان، مخالفت و اعلام محکومیت این اقدام تروریستی است اما با اظهار تأسف و انزجار شاهد آن هستیم کشورهای اروپایی که به‌دروغ شعار صلح و مبارزه با تروریست سر می‌دهند در قبال این اقدام تروریستی سکوت اختیار کرده و حتی برخی از آن‌ها بی‌شرمانه از اقدامات دولت استکباری آمریکا حمایت می‌کنند.

در پایان طومار امضاکنندگان ضمن اعتراض شدید نسبت به سکوت و یا حمایت دولت‌های اروپایی، قاطعانه درخواست کرده‌اند تا این دولت‌ها نسبت به محکومیت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موضع خود را اعلام کنند.

نگین سلیمانی

عشق و ارادت به سردار دل‌ها موجب شد تا بسیاری از هنرمندان و شاعران نیز به گونه‌های مختلف ارادت خود را به سردار دل‌ها اعلام کنند ازاین‌رو دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر اعلام کرد: محفل شعرخوانی این دوره جشنواره با عنوان «نگین سلیمانی» به پاسداشت سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

گفتنی است هم‌زمان با هفتمین روز شهادت سردار و قهرمان بزرگ ایران سپهبد دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، محفلی با عنوان «نگین سلیمان» با حضور شاعران مطرح کشور جمعه ۲۰ دی‌ماه در جوار آرامگاه این شهید والامقام برگزار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.