یک کاربر عرب‌زبان در صفحه توئیتر خود سخنان محرمانه نخست‌وزیر عراق در پارلمان این کشور در روز رأی‌گیری برای خروج نیروهای تروریستی آمریکا از عراق را بازگو کرده است.

ترامپ «عادل عبدالمهدی» و وزیر دفاع عراق را تهدید به ترور کرده بود
قدس آنلاین؛ یک کاربر عرب‌زبان در صفحه توئیتر خود سخنان محرمانه نخست‌وزیر عراق در پارلمان این کشور در روز رأی‌گیری برای خروج نیروهای تروریستی آمریکا از عراق را بازگو کرده است.

او می‌نویسد که عادل عبدالمهدی با هدف افشای طرح آمریکایی‌ها در عراق برای ایجاد التهابات گسترده در این کشور به پارلمان می‌رود که این امر سبب ترس آمریکایی‌ها از حضور عبدالمهدی و افشای طرح آمریکا می‌شود که در این راستا برای حفاظت از انتشار عام آن، حلبوسی رئیس پارلمان عراق از سوی آمریکایی‌ها مأمور به حضور در پارلمان و قطع جلسه علنی پارلمان می‌شود. این در حالی است که نمایندگان اهل سنت پارلمان عراق از حضور در جلسه رأی‌گیری طرح اخراج نیروهای آمریکایی خودداری کرده بودند.

این کاربر در ادامه طرح و هدف آمریکایی‌ها را برای التهاب‌آفرینی در عراق اینگونه مطرح می‌کند:

۱- در التهابات عراق این تک‌تیراندازهای آمریکایی بودند که به معترضان عراقی شلیک کرده‌اند.
۲-  حضور حلبوسی در جلسه پارلمان برای این بوده که عبدالمهدی قرار بوده است افشاگری کند و آمریکایی‌ها از ترس افشا، حلبوسی را مأمور به حضور در جلسه پارلمان کردند.
۳- عبدالمهدی از خرابکاریهای آمریکایی‌ها صحبت کرده و این را گفته است که آمریکایی‌ها از تکمیل پروژه‌های زیرساختی به‌ویژه شبکه برق عراق امتناع کرده و گفته‌اند در به صورتی تکمیل پروژه‌ها اقدام خواهند کرد که ۵۰ درصد از درآمدهای نفت عراق به آمریکایی‌ها تعلق پیدا کند.
۴- عبدالمهدی در این جلسه بیان می‌کند که دقیقاً به خاطر این کار آمریکایی‌ها به چین سفر می‌کند و با چینی‌ها قرارداد می‌بندد.  بعد از بازگشت عبدالمهدی از چین ترامپ با او تماس گرفته و گفته است که قرارداد چین باید فسخ شود اما عبدالمهدی آن را رد می‌کند و نهایتا ترامپ عبدالمهدی را به راه‌اندازی اعتراضات گسترده در عراق علیه او تهدید کرده است که منجر به پایان نخست‌وزیری‌اش خواهد شد.
۵- ترامپ مجدداً نیز با عبدالمهدی تماس می‌گیرد و او را تهدید می‌کند که اگر خواسته‌اش را نپذیرد او دستور می‌دهد که تک‌تیراندازهای آمریکایی بر روی ساختمان‌ها مستقر شده و معترضان و نیروهای امنیتی عراقی را مورد هدف قرار دهند.
۶- عبدالمهدی در این جلسه اظهار می‌کند که تا همین امروز از خواسته ترامپ امتناع کرده و استعفا داده است اما آنها همچنان اصرار به فسخ قرارداد با چین دارند.
۷- وقتی وزیر دفاع عراق اعلام می‌کند که شخص سومی وجود دارد که هم معترضان و هم نیروهای امنیتی را مورد هدف قرار داده است، ترامپ با عادل عبدالمهدی تماس برقرار کرده و می‌گوید اگر اسمی از من برده شود هم تو و هم وزیر دفاعت را هدف قرار داده و می‌کُشم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.