گیلان - مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: تمایل به داشتن خانه دوم در رشت موجب شده است که تغییرکاربری شالیزارهای این شهرستان مورد هجوم روزافزون قرار گیرد.

تولید برنج رشت در تهدید خوش نشینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،مسعود اسدی پرور ،با بیان اینکه ۱۱درصد برنج کشور در شهرستان رشت تولید می شود و این شهرستان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، گفت: حفاظت از اراضی شالیزاری این شهرستان در اولویت کاری جهاد کشاورزی شهرستان رشت قرار دارد.

وی افزود: با گشت های مستمر و رصد سامانه ۱۳۱ به طور شبانه روزی در صدد مقابله با هرگونه تغییر کاربری در شالیزارهای رشت هستیم.

اسدی پرور ادامه داد: تغییرکاربری یکی از تهدیدات اصلی شالیزارهای رشت است زیرا به دلیل آلودگی هوا در برخی از استانهای کشور برخی از هموطنان تمایل به خرید خانه دوم در این شهرستان را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: اجازه نخواهیم داد که هیچ ویلاسازی در اراضی ارزشمند شهرستان رشت صورت بگیرد و هیچ شالیزاری نباید به ساخت واحد مسکونی یا هر فعالیت دیگری به جز کشت برنج و کشت دوم محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری شالیزارها موجب کاهش تولید برنج و افزایش نیاز کشور به واردات برنج خارجی می شود، علاوه بر اینکه به دلیل مهاجرت روستاییان بر اثر تغییرکاربری به شهرها پیامدهای بسیار بد اجتماعی از جمله گسترش حاشیه نشینی در شهر رشت را به دنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت تصریح کرد: خوش نشینی و داشتن ویلا منفعتی فردی است که نباید با تغییرکاربری شالیزارهای اراضی ارزشمند فدای منافع آتی کشور شوند و به شدت با متخلفین در این زمینه برخورد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.