خطیب حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه‌های فاطمیه گفت: سردار سلیمانی در ابعاد مختلف چون ادب، ولایتمداری و اخلاص بی‎نظیر بود.

سردار سلیمانی در ولایتمداری بی‌نظیر بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله کاظم صدیقی در ویژه برنامه‌های فاطمیه حرم مطهر رضوی که  با حضور زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: سردار سلیمانی صفاتی داشت که از مادرمان حضرت زهرا(س) الگو گرفته و در ابعاد مختلف چون ادب، ولایتمداری و اخلاص در عمل بی‎نظیر بود.
وی افزود: ایشان همیشه در پایان نماز خویش این دعا را می‎کرد «خدایا از عمر من بکاه و به عمر رهبر عزیز بیفزا» این مهم بیانگر ولایتمداری مطلق این سپهبد از مقام معظم رهبری است.
صدیقی عنوان کرد: این سردار بزرگ اسلام از سیره حضرت علی(ع)، حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) در کربلا درس گرفت و آن را درس عملی زندگانی خویش قرار داد.
خطیب حرم مطهر رضوی در بخش دیگر سخنانش گفت: امیرالمومنان(ع) در روایتی می‌فرمایند که در زندگی هیچ گاه فاطمه از من نرنجید و او نیز هرگز مرا نرنجاند.
وی با اشاره به اینکه همسرداری حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است، ادامه داد: ایشان با آن همه فضیلت، همسری نیکو و مطیع برای امیرمؤمنان علی(ع) بود. روایت است هنگامی که حضرت علی(ع) به حضرت فاطمه(س) می‌نگریست، غم و اندوهش برطرف می‌شد.
سخنران مراسم فاطمیه حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: از شاخصه‎های مهم حضرت فاطمه(س) این بود که آن بزرگوار بهترین یار و یاور حضرت علی(ع) در اجرای فرامین الهی بود.
وی گفت: در روایتی نقل شده که پیامبر(ص) از امام علی(ع) سوال کردند «همسرت را چگونه یافتی؟» و حضرت علی(ع) پاسخ دادند «نِعْمَ الْعَوْنُ علی‏ طاعَةِ اللَّهِ؛ بهترین یار و یاور برای اطاعت و بندگی خدا».
آیت الله صدیقی در ادامه این مراسم به روضه‎خوانی پرداخت.

منبع: استان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عنایت الله بصیر ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    رسم وفاداری اوبود همچو ابولفضل به حسین (ع) عباس زمان نسل سلیمان امان نامه شیطان نخواهد
  • عنایت الله بصیر ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    رسم وفاداری اوبود همچو ابولفضل به حسین (ع) عباس زمان نسل سلیمان امان نامه شیطان نخواهد