مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از نیاز ۱۲۰ میلیاردی استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه آبرسانی خبر داد.

نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه آبرسانی هستیم

به گزارش خبرنگار قدس انلاین در بردسکن ، مهندس سید ابراهیم علوی در بازدید از پروژه های در دست اقدام ادارات آب و فاضلاب در بردسکن گفت:  بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه تمام اولویت دار در حوزه شرکت آب و فاضلاب استان وجود دارد که نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان  اعتبار است.

وی افزود: پی گیر تامین اعتبار این  پروژه ها هستیم که امید است با توجه به اینکه اکثرا بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است بخشی از آنها را تا پایان امسال تکمیل کنیم.

 وی اظهارداشت: شهر بردسکن یکی از ۳۰ شهراستان است که با تنش آبی مواجه است وبرنامه داریم که درتابستان سال آینده این تعداد شهر را کاهش دهیم که خوشبختانه با پروژه هایی که امور آب و فاضلاب بردسکن دارد درتابستان سال آینده  از لیست شهرهای تنش آبی استان حذف  خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه درسطح استان خراسان رضوی شهری و روستایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک آب وجود دارد گفت: در مجموع ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سطح استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب برخوردار هستند.

 مهندس علوی طول شبکه های آبرسانی  در حوزه شهری و روستایی را ۳۰ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای اصلاح و توسعه این شبکه ها در سطح استان ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین گفت: حداقل سالانه اعتباری که برای تامین آب شرب سالم و پایدار در استان نیاز داریم ۸۰ میلیارد تومان است درصورتی که کل اعتباری که به حوزه  آبرسانی استان اختصاص داده شده است  ۳۸ میلیارد تومان است که ۷ میلیارد تومان آن نقدی بوده است که تاکنون فقط  یک و نیم میلیارد تومان آن  تخصیص یافته است.

 وی همچنین گفت: در حوزه اعتبارات عمرانی به پروژه های در دست اجرای شهرهای استان در سال جاری ۱۴ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که  تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است که  با توجه به حجم پروژه های عمرانی این رقم بسیار ناچیز است.

مهندس علوی عنوان کرد: به خاطر کمبود اعتبارات درحوزه  شرکت آب و فاضلاب استان دچار یک عقب ماندگی هستیم  ولی  رویکرد ما در شرکت آب و فاضلاب مدیریت در شرایط سخت است  که به حول قوه الهی توانسته ایم بخشی از مشکلات  را مرتفع کنیم و برخی از مطالبات آبداران را که از یک تاخیر ۸ ماهه حق و حقوقات آنها پرداخت نشده بود را به حساب آنها واریز شد و برنامه داریم طی یک برنامه ۱۰ ماهه تمامی مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

وی همچنین اظهارداشت: اگر خواسته باشیم  عقب ماندگی ها را در شهرها درحوزه تامین آب شرب  جبران کنیم حداقل اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان نیاز است . وی با بیان اینکه  ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بهره مند هستند گفت: ۸۰۰ روستای دیگر استان  تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب نیستند که باید برای تامین آب شرب سالم و پایدار آنها  نیازمند یک عزم ملی است.

وی با توجه به مشکلات اقتصادی  کشور بر راه اندازی مجمع خیرین در حوزه آب تاکید کرد و گفت:  ما چاره ای جز این نداریم که درحوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم به ویژه روستاییان  مشارکت خیران را داشته باشیم که این مهم در برخی از شهرهای استان استارت آن زده شده است و به دنبال ثبت هیات امناء  واقفین  در حوزه آب  استان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی  از اجرای  پروژه های فاضلاب در شهرهای خواف، سبزوار، نیشابور، تایباد و طرقبه شاندیز با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان خبرداد و گفت: دراین رابطه نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های تصیفه خانه با بخش خصوصی قرارداد بسته شده است.  

علوی اظهارداشت: علی رغم همه این مشکلات میانگین تعرفه  آب در شهرها به ازای هر  متر مکعب ۴۰۰ تومان و در روستاها این رقم ۲۰۰ تومان است که می طلبد مردم در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند که  در نقاط مختلف استان  دچار کم آبی و یا بی آبی نشویم.

درابتدای این دیدار مجتبی شاکری فرماندار بردسکن  گزارشی از وضعیت منابع آبی و پروژه های در دست اقدام  ادارات آب و فاضلاب  شهرستان بردسکن را ارائه داد.

 وی بیان کرد: ۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بردسکن  فاقد شبکه آبرسانی هستند و آب مورد نیاز آنها از طریق تانکرتامین می شود.

وی خواستار پرداخت مطالبات آبداران این شهرستان شد و گفت: خوشبختانه با مدیریتی که در حوزه آب و فاضلاب شهری داشتیم هیچ قطعی آب را در سطح شهرهای بردسکن ، انابد و شهرآباد نداشتیم و امید است با توجه به  فرسوده بودن شبکه های آبرسانی  اعتبار ویژه ای برای اصلاح و توسعه شبکه های آبرسانی شهرستان اختصاص داده شود. دراین دیدار مهندس عبدالهی و صادقی روسای ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی هریک در حوزه کاری خود گزارشی را از اقدامات و فعالیت های انجام شده ارائه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.