نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت:مهمترین مسئله پروژه مسکن فرهنگیان نیشابور که باعث بلاتکلیفی ۱۷ساله این پروژه شده است مربوط به عدم مجوز کاربری شهری زمین این پروژه است.

کاربری غیرمجاز عامل بلاتکلیفی ۱۷ساله پروژه مسکن فرهنگیان نیشابور/نیاز به مساعدت ویژه معماری و شهرسازی استان برای این پروژه

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مهمترین مشکل پروژه مسکن فرهنگیان نیشابور که باعث شده است این پروژه ۱۷ سال بلاتکلیف باشد مربوط به زمین این پروژه است که خارج از محدوده و کاربری شهری است.

وی تصریح کرد: از طرفی در حال حاضر اگرچه شهرداری نیشابور حاضر به انجام مساعدت هایی در این زمینه است اما معماری و شهرسازی خراسان رضوی با این موضوع که این زمین جزو محدوده شهری قرار بگیرد مخالف است .

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی  افزود: از آن جا که در محدوده زمین این پروژه ، زمین های شخصی زیادی وجود دارد معماری و شهرسازی استان از این حیث که ممکن است ارائه مجوز کاربری شهری به پروژه مسکن فرهنگیان،  رانت زیادی برای افراد صاحب این زمین ها  در این زمینه بوجود آورد  با اعطای مجوز کاربری شهری به زمین پروژه مسکن فرهنگیان نیشابور مخالف است.

گرمابی با بیان اینکه این پروژه دارای پیچیدگی های خاصی است، تصریح کرد:در حدود ۱۷سال قبل که زمین این پروژه خریداری شده است قول های مساعدی مبنی بر اینکه این زمین ها جزو محدوده شهری قرار خواهند گرفت  از طرف شهردار وقت نیشابور به متولیان این پروژه  ارائه شده است اما با مشکلاتی که پیش روی این مسئله رخ داده و از طرفی تغییر شهردار این موضوع همچنان بلاتکلیف باقی مانده است و  اگرچه تاکنون چندین بار برای حل مسائل این پروژه اقداماتی انجام شده است اما همچنان مخالفت های زیادی از سوی برخی سازمان ها در این باره مطرح می شود.

وی ادامه داد: این موضوع هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود زیرا فرهنگیان نیشابور چندین سال است که برای این پروژه مبالغی را پرداخت کرده اند اما پس از گذشت چند سال نه تنها صاحب مسکن نشده اند بلکه سرمایه آنها نیز همچنان بلاتکلیف است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: تنها راه حل این موضوع این است که معماری و شهرسازی استان در این باره استثنا قائل شود و این زمین ها را جزو محدوده شهری محسوب کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.