سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن توصیه مجدد به آمریکا در عدم سوء استفاده از قدرت، بر حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها و برقراری صلح در غرب آسیا تاکید کرد.

هشدار جدید پکن به آمریکا: از قدرت خود سوء استفاده نکن!

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی در سه شنبه به پرسش‌های حاضران درباره مسائل مهم روز چین و جهان از جمله آخرین تحولات خاورمیانه مرتبط با ایران پاسخ داد.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «جنگ شوانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش یکی از حاضران درباره خودداری آمریکا از صدور روادید ورود به خاک این کشور برای وزیر خارجه ایران جهت شرکت در جلسه پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: «آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل متحد یک تعهد بین‌المللی برای صدور روادید عبور و فراهم کردن تسهیلات لازم برای نمایندگان کشورهای خارجی  جهت شرکت در نشست‌های سازمان ملل را دارد. ما از ایالات متحده می‌خواهیم با جدیت این تعهد را انجام داده و به نمایندگان کشورهای عضو برای حضور در جلسات سازمان ملل تسهیلات لازم را ارائه کند.»

این دیپلمات چینی در پاسخ به سئوال دیگری در زمینه رای امروز مجلس ایران در زمینه تروریستی خواندن ارتش آمریکا گفت: «چین به شدت نگران وضعیت کنونی در خاورمیانه است. وخامت اوضاع در خلیج فارس به نفع منافع هیچکس نیست. تضمین صلح و ثبات در منطقه برای تمام جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. چین معتقد است که همه طرف‌ها باید با جدیت از اهداف و اصول منشور سازمان ملل و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل پیروی کنند. استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها باید رعایت شود. باید از برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و خلیج فارس حمایت شود. ما از ایالات متحده می‌خواهیم که از قدرت سوء استفاده نکند. در عین حال، از طرف‌های ذیربط خواستاریم برای جلوگیری از افزایش تنش، خویشتندار باشند. گفت‌وگو و مشاوره برای آرام شدن اوضاع در اسرع وقت باید از سرگرفته شود.»

این در حالی است «ما ژائوکسو» سفیر سابق چین و معاون فعلی وزیر خارجه این کشور در سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: «من به آمریکا توصیه می‌کنم که از نیروی بیشتر در خاورمیانه استفاده نکند، من از همه طرف‌های درگیر خویشتنداری حداکثری را خواستارم.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.