مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: اگر تخلفات کاندیدها در موارد مختلف افزایش پیدا کند و یا حتی در تبلیغات مواردی نظیر عبور از خطوط قرمز نظام رخ دهد ممکن است پرونده این فرد مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و در تایید صلاحیت او نیز تجدید نظر شود.

۲۱دی ماه اعلام نتایج نهایی تایید صلاحیت کاندیدها/احتمال رد صلاحیت کاندیدها تا شب برگزاری انتخابات

محمد کمال سروی ها در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: نتایج نهایی تایید صلاحیت کاندیدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  ۲۱دی ماه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه  گزارش بررسی صلاحیت ها از شورای هیات مرکزی دریافت و به فرمانداران شهرستان ها اعلام خواهد شد، تصریح کرد: از سوی رئیس دادگستری استان که مسئولیت ریاست ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات را در استان برعهده دارند قاضی مرتضوی معاون دادگستری استان به عنوان مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیدها انتخاب شده است و همه تخلفاتی را که تاکنون در این زمینه رخ داده است به وی گزارش و افراد متخلف به دادگاه فراخوانده می شوند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه روزانه گزارش های متعددی در مورد تخلفات انتخاباتی به ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات استان ارسال می شود،افزود: برخی از این تخلف ها مربوط به سخنرانی افراد وارائه برنامه های تبلیغاتی و  دعوت واضح و صریح مردم به انتخاب خود یا شخص خاصی است که تذکرهای لازم به این دسته از افراد داده می شود و در صورتی که از یک سقف خاصی این تخلف ها فراتر شود ممکن است به عدم تایید صلاحیت افراد حتی تا شب برگزاری انتخابات منجرشود.

سروی ها تصریح کرد: اگرچه انتظار می رود تعداد قابل ملاحظه ای از کاندیدها تایید صلاحیت شوند اما اگر تخلفات کاندیدها در موارد مختلف افزایش داشته باشد و یا حتی در تبلیغات مواردی نظیر عبور از خطوط قرمز نظام صورت بگیرد ممکن است  پرونده وی مورد بررسی مجدد قرار گرفته  و در تایید صلاحیت وی نیز تجدید نظر شود.

وی اظهار کرد: توصیه من به کاندیدها این است که قانون مداری را در راس امور وبرنامه های خود قرار دهند و برمبنای آنچه فرایند انتخابات مشخص کرده است به ارائه فعالیت های خود بپردازند و مطمئن باشند که مردم به افراد کارآمد و قانون مدار رای خواهند داد.  

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.