وزیر خارجه کشورمان گفت: ترور سردار سلیمانی، اقدام جنگی بود که در قالب یک عملیات تروریستی و بزدلانه انجام شد و ایران پاسخی متناسب خواهد داد.

ترور سردار سلیمانی، اقدام جنگی بود/ ایران پاسخی متناسب خواهد داد

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اظهارداشت: قانون بین المللی جنگ، در مورد اهداف قانونی، بسیار واضح است.

ظریف از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان رژیمی انتقاد کرد که هیچ احترامی برای قانون بین المللی قائل نیست و به ارتکاب جنایات جنگی و حمله به اماکن فرهنگی، تهدید می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌بی‌اس مبنی بر اینکه پاسخ ایران از سوی نظامیان جمهوری اسلامی داده می‌شود یا توسط نیروهای نیابتی و متحد ایران در خاورمیانه روی می‌دهد، گفت: ما نیروهای نیابتی نداریم. باید در خیابان‌های عراق دیده باشید که ما مردم را داریم، نه نیروهای نیابتی. این مردم تحت کنترل ما نیستند، زیرا نمایندگان ما نیستند.

ظریف افزود: آنها، مردمی با احساسات هستند، مستقل می‌اندیشند و به همین دلیل گفتم که آنچه انجام می‌دهند، تحت کنترل ایران نیست.

وی گفت: ترور سردار سلیمانی، اقدام جنگی بود که در قالب یک عملیات تروریستی و بزدلانه انجام شد و ایران پاسخی متناسب خواهد داد.

وی افزود: اقدام آمریکا، تبعاتی دارد که اتفاق خواهد افتاد و معتقدم این تبعات آغاز شده است.

ظریف در مورد رأی پارلمان عراق درخصوص اخراج نیروهای خارجی از این کشور، به عنوان مدرکی دال بر اولین پیامد سیاست «فشار حداکثری» ترامپ بر ایران، گفت: فشار حداکثری، مرده است، همانطور که حضور آمریکا در منطقه ما مرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.