رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در مشهد گفت: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه استعداد مردمی باشد اما باوجود وابستگی به نفت و وام‌های بانکی نمی‌توان برپایی چنین دولتی را توقع داشت.

دولت اسلامی وابسته به نفت و وام‌های بانکی نیست

به گزارش قدس آنلاین، سردار عظیم ابراهیم پور  در نشست سه روزه تشکیلاتی جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه که در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت با دیگر پرچم اسلام در دنیا برافراشته شد.

وی با تاکید بر اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی همه معادلات جهانی را به نفع دنیای اسلام و جبهه مقاومت تغییر داد، گفت: مأموریت اصلی سپاه ایجاد امنیت پایدار در کشور و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با اشاره به مطالبه رهبری در گام دوم انقلاب، افزود: آن چیزی که رهبری در گام دوم انقلاب مد نظرشان است، دولت اسلامی شامل کل حاکمیت یعنی دولت، مجلس، نیروهای مسلح و سایر ارگان‌ها و نهادهاست، دولت اسلامی باید یک دولت کوچک و فعال باشد و مابقی امور به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چهار میلیون حقوق بگیر دولتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این دولت اسلامی با آن چیزی که رهبری در گام دوم انقلاب مطرح کردند، کاملاً متفاوت است. در بیانیه گام دوم، رهبری خواهان تشکیل نظام مردم سالاری دینی است نه دولت سالاری دینی.

ابراهیم پور ادامه داد: دولت اسلامی بر پایه مردم شکل خواهد گرفت لذا اگر مردم در این گردونه حذف شوند دولت اسلامی تشکیل نخواهد شد، در فرمان آتش به اختیار رهبری نوعی نظام سازی مردمی را می‌بینیم.

رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی بر پایه توان و استعداد مردم شکل بگیرد می‌توان توقع داشت دولت اسلامی مردم پایه تشکیل شود، اما باوجود وابستگی به نفت و وام‌های بانکی نمی‌توان برپایی چنین دولتی را توقع داشت.

وی اظهار کرد: رهبری در کنار اجرایی کردن گام دوم انقلاب بر نظام سازی مردم پایه اجتماعی و علمی با تکیه بر استعدادهای داخلی تاکید دارند. پایه‌های دفاعی نظام سازی مردم نیز باید قوی و مستحکم‌تر از قبل باشد لذا این مردمی بودن در جنگ مدافعان حرم با تکفیری‌ها و داعش خود را نشان داد.

ابراهیم پور با اشاره به اینکه نظام اسلامی مردم‌پایه زیر ساخت‌های لازم در همه جهات را دارا است، گفت: در چند سال آینده افزایش حاشیه نشینی و خالی شدن روستاها می‌تواند تهدید جدی برای کشور محسوب شود باید با برنامه ریزی و به کارگیری تمام توان خود کشور را از این تهدیدها دور کنیم.

رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با بیان اینکه ایجاد اشتغال بسیار کمک خواهد کرد تا جمعیت فعال بیشتر از جمعیت مصرف کننده باشد، ابراز کرد: با توجه به اینکه سیستم دولتی و اجرایی در ۴۰ سال گذشته جوابگو نبوده است، امروز خدمت اصلی و اساسی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با محوریت مساجد و امام روستا در حال شکل گیری است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.