خطیب بارگاه ملکوتی حرم امام هشتم(ع) با بیان اینکه تربیت دینی نقش موثری را در سعادتمندی انسان ایفا می‌کند، گفت: تربیت فاطمی موجب محبوبیت سردار سلیمانی شد.

تربیت فاطمی موجب محبوبیت سردار سلیمانی شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی   در ویژه برنامه ایام شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به نقش تربیت اسلامی در عاقبت بخیری انسان، اظهار کرد: سردار بزرگ مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی خدمتگزار خلق خدا بود و این عارف بزرگوار از دوران جوانی عشق خدمت به خلق در دلش نهادینه شده بود و تا آخرین لحظه دست از خدمت به مردم برنداشت.
وی با بیان اینکه لقمه حلال حافظ انسان در مسیر دینداری است، گفت: علت به مقام والا رسیدن سردار دلها لقمه حلال و بهره‌مندی از نعمت‌های خدا همراه با عمل بود.
خطیب بارگاه ملکوتی حرم امام هشتم(ع) با اشاره به اینکه  دوری از گناه اولین شرط نورانیت قلب است، تصریح کرد: روزی حلال خدا و استفاده درست از آن دل انسان را نورانی می‌کند.
وی افزود: عمل صالح، همچون درخت تناور و بارور است که زمینه بهره مندی همه از آن فراهم است، افزود: تلاش و کوششی که  همراه با تضییع حقوق دیگران، نپرداختن حقوق الهی، زیرپا گذاشتن ضوابط اسلامی و ... بی‌نتیجه خواهد بود.
حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه کمال حقیقی برای انسان هدف واقعی است، گفت: سعادت‌مند کسی است که به کمال مطلوب خود رسیده باشد.
وی عمل صالح و شایسته را عامل کمال و عالی‌ترین غذای روح انسان برشمرد و افزود:  شقاوت نقطه مقابل سعادت حقیقت‌ شقاوت عبارت محروم شدن از کمال حقیقی، نرسیدن به قرب الی‌الله  است.
منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.