خراسان شمالی- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ازبرگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری، برپایی نمایشگاه افغانستان و جشن سالروز صادراتی استان تا پایان سال جاری خبرداد.

برپایی سه رویداد مهم اقتصادی و تجاری در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید پورآبادی عصر دیروز درجلسه هم اندیشی و برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری استان، برپایی نمایشگاه افغانستان و  جشن سالروز صادراتی استان به تشریح مختصری از اهم برنامه های اجرایی اتاق بازرگانی پرداخت و خواستار هماهنگی، اتحاد و انسجام اعضا در برگزاری سه رویداد مهم استانی از سوی اتاق بازرگانی شد.

وی  بابیان این که باید از تمام ظرفیت های و پتانسیل ها و توانمندی های استان درحوزه های مختلف منجمله صنعت، گردشگری ، کشاورزی، بازرگانی، خدمات درمانی و.. در برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان استفاده شود  و اظهارداشت: اتاق بازرگانی درصدد است دراین نمایشگاه از ظرفیت تجار و سرمایه گذاران  داخلی و خارجی بهره مند شود.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز بر لزوم اهمیت و شناسایی بازارهای هدف صادراتی استان با کشورهای آسیایی و اروپایی تاکید کرد و اظهارداشت: تعیین بازار هدف صادراتی از راه برنامه‌ریزی و اجرای تحقیقات بازار بین‌المللی وبا هدف شناسایی دقیق فرصت‌ها و تعیین جزئیات فرصت‌های موجود در بازارهای فرامرزی ممکن می شود.

دکتر مهدی نجات نیا، افزایش صادرات استان منجر به رونق و توسعه فعالیت های اقتصادی استان خواهد شد بنابراین تولید کنندگان، کشاورزان و متولیان امر باید تلاش بیش و پیش در تسهیل صادرات محصولات استان در بخش های مختلف صادراتی استان داشته باشند.

نجات نیا در رابطه با برگزاری سه رویداد مهم اتاق بازرگانی خراسان شمالی تا پایان سال ۹۸، اظهارداشت: تنها منبع درآمدی کشور استفاده از ظر فیت صادرات غیر نفتی است بنابراین ضرورت این مهم باید بیش از پیش در کشور و به ویژه استان ملموس باشد.

وی زمان برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری استان را ۶ تا ۱۰ اسفند ماه، برپایی نمایشگاه افغانستان را ۲۹ بهمن ماه و جشن سالروز صادرات را در بهمن ماه امسال اعلام کرد.

وی بیان داشت: در برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری استان۳۰ نفر از روسای تشکل های اقتصادی و بازرگانی، سفرا و رایزنی های اقتصادی و ۸ کشور آسیایی شامل افغانستان، ترکیه، عراق، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان و عراق دعوت می شوند.

نجات نیا افزود: در این نمایشگاه، همایش تخصصی برای ایجاد گفت و گوهای تجاری میان کشورهای دعوت شده نیز برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.