ارتش عراق ضمن بیان اینکه در عملیات دیشب ایران علیه نیروهای آمریکایی، ۲۲ موشک به عراق شلیک شد اعلام کرد، هیچ عراقی آسیب ندیده است.

ارتش عراق: ۲۲ موشک به عراق شلیک شد و هیچ عراقی آسیب ندیده است

قدس آنلاین؛ ارتش عراق خبر داد که در حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در خاک عراق، هیچ عراقی آسیب ندیده است.

ساعتی پس از حمله تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی، منابعی آمریکایی مدعی شدند که در این حمله فقط چند عراقی حاضر در عین الاسد کشته شده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، ارتش عراق همچنین اعلام کرد که در چارچوب عملیات ایران، بیست و دو موشک شلیک شده و هفده فروند آن بر سر پایگاه عین الاسد فرود آمده است.

بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد. 

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.