رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و جهادی و ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به جامعه معرفی نشده است و استقبالی که مردم از تشییع پیکر این شهید داشتند نشان از مظلومیت وی بود.

شهادت حاج قاسم سلیمانی میدان جدیدی برای کار فرهنگی ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد سه‌شنبه شب در هشتاد و هشتمین نشست "عصرانه داستان نویسان رضوی" موسسه به نشر افزود: فعالیت‌های فرهنگی شهید سلیمانی چند برابر فعالیت‌های نظامی او بود و این نگرانی وجود دارد که نتوان فعالیت‌های فرهنگی وی را تبیین کرد.

وی ادامه داد: مدارسی که با رویکرد تربیت اسلامی در جهان فعالیت می‌کنند و موفقیت مدارس حزب الله در لبنان مرهون اهتمامی است که شهید سلیمانی در عرصه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان داشت.

وی گفت: این سردار شهید فعالیت گسترده‌ای در زمینه ترجمه کتاب‌های مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به زبان‌های مختلف از جمله عربی انجام داد.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: با شهادت حاج قاسم سلیمانی، خسارتی که به جهان اسلام و آزادگان عالم وارد شد به راحتی جبران پذیر نیست اما عمل به درس‌ها و پیام‌هایی که این شهید با زندگی جهادی خود به جا گذاشت، گام جدیدی است که مسوولیت آن بر دوش همه نخبگان و همه کسانی است که در عرصه فرهنگ نقش آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: از یک میلیون نفری که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان حضور یافتند، حدود ۷۰۰ هزار نفر کرمانی بوده و باقی آنان همرزمان شهید از استان‌های مجاور بودند که در لشکر ۴۱ ثارالله حضور داشتند.

وی گفت: لشکر ۴۱ ثارالله با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی آشوب‌های "القاعده" و "طالبان" در افغانستان و ناامنی‌های شرق کشور را از بین برد و یگان‌هایی که با حضور شیعیان افغانستان تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد توانست در برابر بازماندگان موالید نامشروع آمریکا در افغانستان ایستادگی کند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به حضور تاثیرگذار شهید سلیمانی در آزادسازی جنوب لبنان از دست رژیم صهیونیستی افزود: جنگ ۳۳ روزه نیروهای حزب الله تحت مدیریت حاج قاسم سلیمانی باعث شد هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از هم بپاشد و پیروزی به نفع حزب الله رقم خورد.

وی ادامه داد: در جنگ ۲۲ روزه غزه در سال ۲۰۰۸ نیز با مدیریت شهید سلیمانی، برای نخستین بار اسراییلی‌ها اعلام آتش بس نموده و عقب نشینی کردند و این مهم در نتیجه موازنه قدرتی بود که فلسطینی‌ها با تمسک به ارزش‌های معنوی و فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی به دست آوردند.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی بود که وقتی داعش به ۴۰ کیلومتری کربلا رسید، عراق و عتبه کربلا و نجف را از دست دژخیمان داعش نجات داد و مانع سقوط بغداد شد.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: پیام رسانی در عرصه فرهنگ کار آسانی نیست، اما آنگونه که خون پاک شهید قاسم سلیمانی توانست به سرعت و موثر خباثت آمریکا را منعکس و به دنیا معرفی کند، هیچ کار فرهنگی دیگری نمی‌توانست چنین تاثیرگذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: با شهادت حاج قاسم سلیمانی و جمعیت انبوهی که برای خونخواهی در مراسم تشییع پیکر وی حضور یافتند، عرصه و فرصت جدیدی برای کار فرهنگی ایجاد شده است لذا اگر امروز تبیین و معرفی درستی از فرهنگ و سیره و اندیشه شهید سلیمانی انجام نگیرد، کم اعتنایی بزرگی نسبت به این عظمت مردمی و ادبی به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.