رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد گفت: پیش بینی من تا پایان دی ماه برای بخش خرید و فروش یک افت حداقل ۸ درصدی است که اگر تا پایان این ماه شاهد اتفاق خاصی نباشیم بازار برای بهمن ماه به حالت اولیه بر خواهد گشت.

بازار مسکن سال آینده افزایش۲۰ درصدی را تجربه خواهد کرد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: در طول دو سه ماه گذشته بازار مسکن در بخش خرید و فروش دچار رکود شده است تا جایی که حتی شواهد و گزارش ها حاکی از آن است که قیمت مسکن در نقاط مختلف مشهد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

علی مرادزاده  در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:تعداد معاملات مسکن در مشهد نیز به مراتب کاهش شدیدتری نسبت به تهران داشته است. البته خانه‌های قدیمی‌ساخت هنوز جای کاهش قیمت دارد اما در خانه‌های نوساز کاهش قیمت اتفاق افتاده  و کاهش بیشتر قیمت خانه‌های نوساز تنها در شرایطی اتفاق می‌افتد که سازنده مجبور به فروش باشد.

وی ادامه داد: طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده مبنی بر این است که حدود ۱۰ درصدی در بخش اجاره بها طی ماه گذشته افزایش قیمتی داشته ایم که ما این خبر را تایید نمی کنیم. البته بعد از گرانی بنزین در برخی از نقاط مشهد حدود ۱۰ درصدی افزایش فروش را شاهد بودیم ولی در حال حاضر و بعد از شهادت سردار سلیمانی بازار در شوک سنگینی به سر می برد و تقریبا هیچ معامله ای صورت نمی گیرد و بازار دچار رکود شده است.

مراد زاده گفت: پیش بینی می کنم تا پایان دی ماه یک افت حداقل ۸ درصدی در بخش خرید و فروش است که اگر تا پمراد زاده گفت: ولی با توجه به تنش های اخیر سیاسی پیش بینی من تا پایان دی ماه یک افت حداقل ۸ درصدی در بخش خرید و فروش است که اگر تا پایان این ماه شاهد اتفاق خاصی نباشیم بازار برای بهمن ماه به حالت اولیه بر خواهد گشت.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد اضافه کرد: در حال حاضر بازار ساخت و ساز در رکود بسر می برد و با توجه به نوسانات قیمت ارز تقریبا هیچ کس از ساختمان سازان مبادرات به ساخت و ساز نمی کنند ولی طبق یک افزایش سنتی پیش بینی من برای وضعیت بازار مسکن در سال آینده این است که مطمئنا یک افزایش ۲۰ درصدی  را در سال آینده تجربه خواهیم کرد که این افزایش طبیعتا تاثیرش را بر بازار اجاره بها هم خواهد گذاشت. ولی به هر شکل پیش بینی بازار این روزها اصلا کار آسانی نیست.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.