مسئول واحد آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از اجرای هم‌زمان سرود «حاج قاسم سلیمانی» در مراسم نماز جمعه سراسر کشور خبر داد.

اجرای همزمان سرود «حاج قاسم سلیمانی» در مراسم نماز جمعه سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی ذبیحی اظهار داشت: سرود حاج قاسم سلیمانی با هدف بزرگداشت مقام این سردار شهید با اجرای گروه سرود «وصال» به مناسبت مراسم بدرقه پیکر شهید خادم سپهبد سلیمانی و شهدای هم‌رزمش در کشور در مدت چهار دقیقه زیر نظر واحد آوای رضوان این مؤسسه تولید شده است.

وی با تأکید بر اینکه سرود حاج قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر این سردار شهید و شهدای جبهه مقاومت در دو روز گذشته در شهرهایی مانند مشهد و تهران اجرا شده است، افزود: این سرود به صورت هم‌زمان توسط گروه‌های سرود سراسر کشور در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم نماز جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ اجرا خواهد شد تا بار دیگر طنین سرافرازی مردم ایران به گوش جهانیان برسد.

مسئول واحد آوای رضوان گفت: شعر سرود حاج قاسم سلیمانی توسط محمد جواد الهی‌پور سروده شده و ملودی آن را احسان جوادی تنظیم کرده است.

ذبیحی ادامه داد: در بخشی از این سرود آمده است؛ «میراث تو احساس امنیت... میراث تو ایثار و بیداری... رفتی ولی تا آخر تاریخ... بر قله‌ی عزت پدیداری»، «دیدی افق‌های رهایی را... وا کرده‌ای راهی سوی فردا... ای ذوالفقار حیدر دوران... ای جان فدای حضرت زهرا(س)»، «لبخند تو فانی نخواهد شد... مستضعفین را بوده‌ای یاور... هم بوده‌ای در وقت خود عمار... هم بوده‌ای چون مالک اشتر».

وی تصریح کرد: این واحد به مناسبت‌های مختلف سرودی را به سبک آکاپلا (شکلی از موسیقی یک یا چند نفره است که برای اجرای بدون همراهی ساز ساخته می‌شود) تهیه می‌کند. این سرود پس از تأیید و هماهنگی با ستاد اقامه نماز جمعه‌ کشور در اختیار گروه‌های سرود همکار با آوای رضوان در سراسر ایران اسلامی قرار می‌گیرد تا در مراسم نماز جمعه اجرا شود.

منبع : تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.