همدان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استقبال ناشران از نمایشگاه‌های کتاب استانی و به تبع آن نمایشگاه همدان نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی دارد.

نمایشگاه سراسری کتاب همدان فرصتی برای رونق بازار نشر است

به گزارش قدس آنلاین ،سید عباس صالحی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، برگزاری نمایشگاه‌های استانی را فرصتی برای دسترسی بهتر به کتاب عنوان کرد و افزود: نمایشگاه فضای مناسبی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا بتوانند کتب مورد نظر خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه امسال در استان‌های مختلف نمایشگاه‌های کتاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: فضای نمایشگاه همدان نیز می‌تواند فرصت خوبی را برای رونق بازار کتاب فراهم کند.

صالحی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه ناشران کشوری با وجود تمام مشکلات نشر، استقبال خوبی از نمایشگاه‌های استانی دارند و این نمایشگاه‌ها از لحاظ تعداد کتاب عرضه شده و ارقام خرید وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جریان خرید کتاب در نمایشگاه های استانی نیز قابل توجه است، یادآور شد: استقبال از خرید کتاب در شرایطی است که مردم با مشکلات معیشتی روبه رو هستند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه هزینه‌های بالا رفته تولید، تأثیر خود را بر نشر همچون دیگر حوزه‌ها گذاشته است، گفت: تلاش ما این است که بر هزینه‌ها نظارت داشته باشیم که در بخش کاغذ تا حدودی کنترل نسبی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.