رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از اجرای مراحل کارشناسی برای انتخاب خیابانی در شهر مشهد برای نام‌گذاری به نام «سردار شهید قاسم سلیمانی» خبر داد.

دوشنبه آینده، خیابانی درخور شأن سردار سلیمانی نامگذاری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری دیشب در برنامه تلویزیونی «اشاره»، ضمن تسلیت مجدد شهادت سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و همچنین گرامیداشت یاد جان باختگان مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در شهر کرمان، به تشریح مطالبی درخصوص نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر به نام این سردار رشید اسلام پرداخت و اظهارکرد: کوچک‌ترین کاری که می‌شود در قبال خدمات و خلوص این سردار بزرگ و سرمایه نمادین ایشان در نماد جمهوری اسلامی انجام داد، آن است که برای قدرشناسی از این مرد بزرگ و ماندگاری نامش، خیابانی به نام شهید سردار سلیمانی داشته باشیم تا الهام‌بخش راه و اندیشه و تفکر و عمل ایشان باشد.

وی توضیح داد: روند نام‌گذاری در شورا و شهرداری این‌گونه است که کمیته نام‌گذاری متشکل از جمعی از کارشناسان با سابقه در حوزه های تاریخی، ادبی، فرهنگی و ... در شهرداری تشکیل می‌شود و روی موضوع کار کارشناسی انجام می‌دهند و به روال معمول، شهرداری‌ها لایحه مربوطه را به شورا ارائه داده و شورای شهر نیز در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.
حیدری افزود: پیش ‌از این ضایعه ناگوار، مصوب کرده بودیم که هفته جاری به‌عنوان تعطیلی فصلی شورا قلمداد شود و ازاین‌رو در هفته جاری برخی از اعضای شورا حضور نداشتند و امکان تشکیل جلسه علنی، جمع‌بندی و تصمیم‌گیری در این خصوص وجود نداشت اما دوشنبه هفته آینده در صحن علنی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه پیشنهادهای متعدد و متنوعی از جانب شهروندان در این خصوص ارائه ‌شده است، گفت: در حال حاضر، کمیته نام‌گذاری شهرداری در حال بررسی پیشنهادهاست و تأکید داریم معبری که درشان نام و بزرگی آن شهید بزرگوار باشد، انتخاب شود؛ البته پیشنهادها بسیار متنوع بوده ولی تلاش ما آن است که بهترین گزینه انتخاب و اعلام شود.

وی افزود: از بحث‌هایی که به لحاظ کارشناسی در کمیته نام‌گذاری مطرح می‌شود، آن است که یا باید از ظرفیت معابر جدیدی استفاده شود که نام ایشان به‌عنوان نام اولیه معبر استفاده ‌شود و از نام‌های قدیمی آن محل استفاده نشود، اگر نتوانیم معبر جدید انتخاب کنیم، باید به سمت سوی برویم تا ظرفیتی باشد که بتواند در فضای ارتباطی مردم و در بیان و استفاده عمومی جایگاه خود را بیابد.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس در پایان گفت: به‌هرحال در شهر مشهد معابری وجود دارد که گاها باسابقه تا ۵۰ سال نام‌های مشخصی دارند و در حافظه مردم باقی‌مانده‌اند لذا استفاده از یک معبر و خیابان مناسب در شان و جایگاه ملی و بین المللی سردار سپهبد سلیمانی حائز اهمیت است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.