مدیر منطقه ۲ عملیات آتش نشانی شهر مشهد از ریزش یک ساختمان دو طبقه مسکونی درکوی امیر این شهر در پی گودبرداری غیر اصولی در مجاورت آن و عملیات بموقع آتش نشانان برای نجات ساکنان از زیر آوار خبر داد.

تخریب ساختمان دوطبقه و نجات معجزه‌آسای دو نفر از زیر آوار

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل تیموری گفت: سحرگاه امروز در پی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر فروریختن یک ساختمان دو طبقه مسکونی و گرفتار شدن افراد در زیر آوار ستادفرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گروههای امداد و نجات و پشتیبانی را از ایستگاه‌های۳۸، ۴۳، ۲۱، ۳ آتش‌نشانی را به محل حادثه در خیابان ولیعصر اعزام کرد.

این مقام مسئول در آتش نشانی شهر مشهد ادامه داد: با حضور گروه‌های امداد و نجات آتش نشانی در محل مشخص شد، یک ساختمان مسکونی دو طبقه به دلیل گودبرداری غیر اصولی در مجاورت آن به فرو ریخته و بنا به اظهار شاهدان ۳ نفر از ساکنان زیرآوار محبوس شده اند که بلافاصله نجاتگران و آتش نشانان عملیات جستجو و پیدا کردن افراد را آغاز کرده که پس از دقایقی تلاش آتش نشانان موفق به نجات یک پسر ۱۶ ساله و یک خانم حدودا ۵۰ ساله از زیر آوار شده و این افراد را برای مداوا تحویل تکنسین های اورژانس حاضر در محل دادند.

مدیر منطقه ۲ عملیات آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه یک مرد حدودا ۶۰ ساله بر اثر شدت تخریب منزل در دم جانباخته بود که نیروهای امدادی پس از خارج کردن پیکر این فرد از زیر آوار، جنازه وی را تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه دادند.

این گزارش می افزاید: آتش نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل و اعلام غیرقابل سکونت بودن این منزل به مالک واحد مسکونی و اعلام خطر آفرین بودن ساختمان ضلع مقابل محل گودبرداری دستور تخلیه فوری آن بنا را نیز برای جلوگیری از حوادث احتمالی را داده و سپس به ماموریت خود پایان داده و ایستگاه های خویش مراجعت کردند.

علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.