مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی گفت: منطقه ترشیز به دلیل نزدیکی به گسل درونه به عنوان دومین گسل بزرگ کشور پتانسیل زلزله‌خیزی بالایی دارد.

پتانسیل لرزه خیزی منطقه ترشیز بالاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت شایان‌فر  در خصوص وضعیت مجتمع امدادی کاشمر عنوان کرد: در سال‌های اخیر اعتبارات مدیریت بحران بیشتر مقابله‌ای شده است، بنابراین حداقل امسال نمی‌شود برای پایگاه امداد کاشمر از اعتبارات مدیریت بحران مبلغی اختصاص داد اما تکمیل آن جزء وظایف ذاتی دستگاه هلال‌احمر است و باید تکمیل شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که زلزله یکی از مهم‌ترین بحران‌ها و اتفاقات غیرمترقبه در خراسان‌رضوی است، باید شهروندان منظقه ترشیز توجه بیشتری نسبت به مقاوم‌سازی منازل مسکونی داشته باشند.

مدیرکل بحران استان خراسان‌رضوی ادامه داد: ستاد بحران بخش مرکزی کاشمر در استان نمونه است، اقداماتی که در بخش مرکزی شهر کاشمر با موضوع مدیریت بحران نهادینه شده برای اولین‌بار از رده‌های اصلی به روستاها و دهیاران منتقل شده است.

وی گفت: از تجربه و اقداماتی که در بخش مرکزی کاشمر در تهیه امکانات و برنامه‌ریزی برای مدیریت بحران صورت گرفته است به خوبی می‌توانیم استفاده کنیم، اگرچه در شهرستان‌های استان اقداماتی برای مدیریت بحران انجام گرفته است ولی هیچ‌کدام از آن اقدامات، به انسجام مدیریت بحران بخش مرکزی کاشمر نیست.

مدیرکل بحران استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال جاری علی‌رغم این‌که دولت مشکلاتی داشت تاکنون مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و اعتبار تسهیلاتی برای خسارت‌های سیل به کاشمر پرداخت کرده است.

شایان‌فر گفت: در کاشمر برای بازسازی ۶۰ واحد مسکونی به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.