عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسانات بازار ارز و بورس باعث روانه شدن بخش زیادی از نقدینگی سرگردان کشور به سمت بازار خودرو و افزایش تقاضا شده است که این موضوع رشد قیمتی این کالا را در برداشته است.

هجوم نقدینگی های سرگردان عامل افزایش قیمت خودرو است/مشکل خاصی در زمینه تولید خودرو نداریم

 حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق آخرین گزارشی که دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی اعلام کرده اند در مجموع روزانه ۴هزار خودرو در این دو مجموعه تولید می شود.

وی با بیان اینکه طبق ادعای خودروسازان، خودروهایی که به دلیل کمبود قطعات در انبارها  در حال خاک خوردن بودند تکمیل و آماده عرضه به بازار  می باشند، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های خودروسازی بسیاری از پیش فروش های را تحویل مشتریان داده اند و طبق انچه ادعا شده است تا پایان سال جاری تمام پیش فروش های سال ۹۸تحویل داده خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه تولید خودرو در کشور وجود ندارد، افزود:  اما با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد و عواملی نظیر نزدیکی پایان سال و شرایط حساس کشور، تقاضا برای خرید خودرو افزایش پیدا کرده است که این موضوع باعث شده است قیمت خودرو دچار تلاطم و افزایش پیدا کند.

گرمابی اظهار کرد: همچنین یکی از عوامل موثر در افزایش تقاضا برای خرید خودرو، نوسانات بازار ارز و بورس است که باعث شده است  بخش زیادی از نقدینگی  سرگردان به سمت بازار خودرو روانه شوند که به طور طبیعی این افزایش تقاضا باعث رشد قیمتی خودروهای تولید داخل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.