ساری - در تازه‌ترین آئین‌نامه اجرایی هیات وزیران مربوط به قانون شکار و صید با هدف افزایش جریمه ضرر و زیان به جانوران وحشی، برای شکار تک درنای سیبری ۱۲۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شد.

شکار تک درنای سیبری ۱۲۰ میلیون تومان جریمه دارد

به گزارش قدس آنلاین؛ در تازه ترین رخداد، هیات وزیران، با توجه به ضرورت بازنگری در ضوابط مربوط به حوزه شکار و صید و لزوم به‏ روزرسانی مفاد آیین‏ نامه پیشین و متناسب‏ سازی آن با شرایط فعلی، آیین ‏نامه اجرایی قانون شکار و صید که در تاریخ ۱۴ آبان تصویب شد به ادارات محیط زیست کشور ابلاغ کرد.

این آئین نامه اجرایی مربوط به اصلاح بند "ج" ماده ۳ قانون شکار و صید است که سالها به دلیل عدم تناسب جریمه با ارزش جانوران وحشی مورد انتقاد دوستداران محیط زیست و مردم بوده است .

یکی از موارد اصلاح شده در آئین نامه جدید نرخ جدید جریمه خسارت به تک درنای سیبری بود که ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شد، در حالیکه همینطور که گفته شد فقط یک گونه از درنای سیبری باقی مانده است و هر ساله مهمان استان مازندران است. 

شکار دیگر پرندگان مهاجر موجود در مازندران نیز با افزایش جریمه مواجه بودند و قوی فریاد کش و عروس غاز هر کدام ۶ میلیون تومان ، پلیکان خاکستری ۱۵ میلیون تومان ، پلیکان سفید و حواصیل یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قرقاول و کاکائی ۶۰۰ هزار تومان ، چنگر ، مرغابی و خوتکا نیز ۱۵۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

همچنین به موجب این مصوبه مبالغ ضرروزیان جانوران وحشی نسبت به مصوبه قبلی افزایش یافته، به گونه ای که خسارت ناشی از شکار گونه یوزپلنگ ۲۰۰ میلیون تومان ،پلنگ ۱۲۰ میلیون تومان ،خرس ۷۵ میلیون تومان ، مرال و شوکا ۵۲ و نیم میلیون تومان و کل وبز ۲۵ میلیون تومان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.