عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج) گفت: حجاب و پوشش مناسب از موضوعات مهمی است که بهداشت روانی و سلامت روحی جامعه بستگی جدی به آن دارد.

حجاب مهمترین عامل حفظ بهداشت روانی جامعه است/عفاف پایه حجاب است

به گزارش قدس آنلاین، زینب اختری استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج) روز گذشته در نشست تخصصی حجاب و عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی که به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از خدام و کارکنان حرم مطهر امام رضا(ع) و فعالان فرهنگی سطح شهر مشهد در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی این آستان مقدس برگزار شد، اظهار کرد: کمیته نوروبیولوژی جنگ نرم در راستای بررسی روش ارتباط بین جسم انسان با شناخت او و در نهایت راهکارهای عملی با رویکرد نحوه صحیح عملکرد بدن که منجر به شناخت صحیح فرد می‌شود تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مغز انسان‌ها در جنگ نرم هدف اصلی دشمن است، لذا ما بر شناسایی مسیرها و ارتباطات موجود در مغز متمرکز شویم، گفت: جامعه ما با موضوعات گوناگون دینی نظیر حجاب، حیا و خصلت‌های مختلف اخلاقی روبه رو است که برای تثبیت آنها باید در راستای اقناع و ایجاد احساس تلاش پیوسته انجام شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات و بازخوانی مقالات در حوزه نوروبیولوژی و نوروساینس در مغز مراکز مهمی در ارتباط با پروسه عفاف و حجاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: مرکز کنترل هیجانات، مرکز کنترل تصمیم گیری و قضاوت و مرکز تشکیل حافظه از مهمترین مراکزی است که تمام عملکرد مغز تحت تأثیر فعالیت این مراکز بروز می‌کند.

اختری با بیان اینکه امروز خالی بودن فضای جامعه از دو عنصر اقناع و احساس نسبت به بسیاری از موضوعات دینی از جمله حجاب و عفاف یک آسیب جدی است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: پوشش مناسب از جمله موضوعات مهمی است که بهداشت روانی و سلامت روحی جامعه بستگی جدی به آن دارد و آنچه تا کنون درباره آن انجام شده است تنها مواجهات الزامی و یا وجوب رعایت برخی از مسائل دینی است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج) گفت: امروز دشمنان دین اسلام با روش‌های متعدد به دنبال تضعیف ارزش‌های دینی هستند، بنابراین ما باید با شناخت مسیرهای دشمن راهکارهای مقابله را بررسی کنیم.

 وی با بیان اینکه عفاف پایه حجاب است، بنابراین وقتی فردی عفاف را رعایت نمی‌کند خودش را در معرض استرس قرار می‌دهد، افزود: در عصر کنونی معروفات و منکرات باید به خوبی در بین مردم تبیین شود.

یاد آوری می‌شود؛ نشست حجاب و عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی در راستای تبیین ضرورت و فلسفه عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی ویژه کارکنان و مربیان تربیت بدنی آستان قدس رضوی، خدام و کارکنان آستان قدس رضوی و فعالان فرهنگی سطح شهر مشهد با حضور خانم دکتر اختری؛ عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج) و به میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزارشد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.