سفیر اسبق انگلیس در سوریه ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را یک اشتباه محاسباتی بزرگ توسط «دولت تروریستی آمریکا» توصیف و تصریح کرد اگر ایران انتقام نمی‌گرفت، واشنگتن گستاخ‌تر می‌شد.

دیپلمات انگلیسی: ایران انتقام نمی‌گرفت، آمریکا گستاخ‌تر می‌شد

قدس آنلاین: «پیتر فورد» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود؛ جنایت آمریکا در ترور یک فرمانده ارشد نظامی ایران شتباه محاسباتی بزرگی است و ترور سردار سلیمانی تنها باعث وخیم تر شدن اوضاع می شود.

وی افزود؛ ترور سردار سلیمانی ، گزینه‌ای جز انتقام‌گیری سخت برای ایران باقی نگذاشت. هر گزینه‌ دیگری توسط ایران، باعث تحریک و گستاخ‌تر شدن آمریکا می‌شود.

 سردار سلیمانی  فرمانده شهید سپاه قدس و  ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر، بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

در واکنش به این اقدام، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (چهارشنبه) از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، ده‌ها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس امروز با صدور بیانیه‌ای خواستار کاهش تنش‌ها و عدم تکرار حمله موشکی از سوی ایران شد. وی افزود، جنگ در خاورمیانه فقط به نفع داعش و گروه‌های تروریستی خواهد بود.

با این حال پیتر فورد معتقد است کشورهایی که خواهان کاهش تنش‌ها هستند، دورو و منافق اند. وی افزود: آنها مایلند که آمریکا بدون مواجه شدن با عواقب اقدامات خود، از حق حمله نظامی و حکمرانی بر جهان برخوردار باشد.

این دیپلمات اسبق انگلیس تصریح کرد پس از ترور سردار سلیمانی ، دستگاه‌های خبرپراکنی آمریکا بیش از هر زمان دیگری مشغول انتشار اخبار غلط هستند تا فرمانده سپاه قدس ایران را یک تروریست نشان دهند.

وی افزود: این در حالی است شکست داعش مرهون ایران و سردار سلیمانی  است و آمریکا دولت تروریست است.

فورد همچنین تهدید رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به اماکن فرهنگی ایران را اظهاراتی باور نکردنی توصیف کرد. وی گفت: این تهدید، ترامپ را در ردیف گروه تروریستی داعش قرار داده که اینک از اقدام او برای ترور دشمن تراز اول آنها، «شهید سپهبد سلیمانی» قدردانی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.