رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلودگی هوای شهرداری مشهد گفت: از ابتدای امسال تا ۱۷ دی، ۲۳۷ هزار مورد پذیرش در مراکز معاینه فنی مشهد به ثبت رسیده است.

ثبت ۲۳۷ هزار پذیرش در مراکز معاینه فنی مشهد از ابتدای سال

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی هدشی، امروز، ۱۸ دی‌ماه، در نشست خبری «طرح کاهش آلودگی هوا LEZ» که در ساختمان معاونت حمل‌ونقل برگزار شد، اظهار کرد: در تعداد مراجعات به مراکز فنی، ۷۰ درصد خودروها نمره قبولی و ۳۰ درصد مردود شده‌اند.

وی «در مراکز معاینه فنی، ایمنی و آلایندگی خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد»، ادامه داد: از ابتدای امسال تا ۱۷ دی ۲۳۷ هزار مورد پذیرش در مراکز معاینه فنی مشهد به ثبت رسیده است که ۱۶۷ هزار و ۲۶۲ مورد، موفق به دریافت معاینه فنی شده‌اند و در حوزه آلایندگی، ۴۰ درصد از خودروهای مراجعه‌شده، مردود شده‌اند.

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلودگی هوای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «در حال حاضر سامانه یکپارچه معاینه فنی را داریم»، بیان کرد: خودرو قبل از ورود به سالن توسط دوربین‌های پلاک‌های اصالت خودرو سنجیده می‌شود و به محض ورود به سازمان توسط پلاک‌خوان دوباره کنترل می‌شود و با این کار، تخلفات به طرز قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده‌است.


هدشی اذعان کرد: منکر خطای اپراتورها نیستیم اما دستگاه‌های نظارتی هم  به شکل ۲۴ ساعته و مدوام نمی‌توانند در مراکز حضور داشته باشند، اما مکانیزم‌های مشخصی باید کنترل شود و مراجعات مکرر و مستمر و جلسات اطلاع‌رسانی مدیران مراکز باید باشد تا به کاهش تخلفات کمک شود.


رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلودگی هوای شهرداری مشهد تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجه با تخلفات، موارد را منعکس کنند و ما آمادگی داریم تا کلیه گزارشاتی که به هر شکلی انتقال داده می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم و مطابق با دستورعمل آیین‌نامه ۳ نحوه صدور با متخلف و مرکز برخورد کنیم و در مواجه با این موضوعات خودمان به آن تخلف دامن نزنیم و این موضوع را دغدغه‌ای ملی و کشوری بدانیم و اطلاع‌رسانی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.