با شروع به کار رسمی کمیسیون بازرسی جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی، نظارت و بازرسی از هتل‌های این استان در زمینه کمیت و کیفیت خدمات آغاز شد.

آغاز نظارت و بازرسی از هتل‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی بازرسان این حوزه گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴۰ بازرس، نظارت و بازرسی هتل‌های استان را تا ۱۵ اسفند ماه بر عهده دارند.

امیر سزاوار افزود: در این بازرسی علاوه بر کشف ایرادات و نواقص باید نقاط قوت و قدردانی و تشویق واحدها به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: به رغم گذشت بیش از ۱۰ سال از فعالیت اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تاکنون کمیسیونی با عنوان بازرسی در این اتحادیه فعال نشده بود که با آغاز به کار فعالیت جامعه حرفه‌ای هتلداران، این کمیسیون ایجاد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با آغاز به کار این کمیسیون بازرسی و نظارت بر عملکرد و ارائه خدمات ۱۹۹ هتل در مشهد و ۱۹ هتل در شهرستان‌های این استان رنگ و بوی جدید به خود می‌گیرد.

یوسف بیدخوری افزود: بازرسی و نظارت از این هتل‌ها در ایام زمستان با هدف هدایت آنها به سوی شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام می‌گردد.

وی ادامه داد: در این زمینه توجه به شاخص‌هایی مانند خودکنترلی توسط واحدها، تطابق تجهیزات و خدمات با درجه هتل، توجه به رعایت نکات و مسائل ایمنی و بهداشت در غذا و نیز جدیت در زمینه عملکرد نیروی انسانی و آموزش در واحدهای اقامتی باید مورد توجه بازرسان جامعه هتلداران قرار گیرد.

وی گفت: ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران و جلب رضایت آنان از اهمیت فوق‌العاده‌ در عرصه گردشگری زیارت برخوردار است.

هم اکنون یک هزار و ۶۲۲ واحد اقامتی رسمی در استان خراسان رضوی با ظرفیت بیش از یکصدهزار تخت برای پذیرایی از زائران و گردشگران فعالیت دارد.

یک سوم ظرفیت اقامتی استان در هتل‌های یک تا پنج ستاره است و بقیه این ظرفیت در سایر واحدهای اقامتی شامل هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر قرار دارد. علاوه بر ظرفیت اقامتی واحدهای رسمی در استان ۲ هزار و ۴۹۵ تخت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ و ۱۶ هزار و ۶۱۲ تخت در خانه‌های مسافر فعال است.

منبع: ایرنا 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.