آیین نامگذاری یک کتابخانه عمومی در مشهد به نام سردار سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسوولان خراسان رضوی برگزار شد.

آیین نامگذاری یک کتابخانه عمومی مشهد  به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت:در حالی که رئیس جمهور منفور آمریکا در سخنانی زشت عنوان کرد که اهداف فرهنگی را در ایران هدف قرار می دهد، نامگذاری یک کتابخانه و مرکز فرهنگی به نام این سردار عزیز  ایران و اسلام، حرکتی فرهنگی در جهت زنده نگه داشتن یاد و نام سردار رشید اسلام است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: این نامگذاری فقط یک نامگذاری ساده نیست و مطمئنا با اقدامات و برنامه های فرهنگی که در این کتابخانه انجام می شود، در آینده سلیمانی های زیادی از این کتابخانه به دامن اسلام و ایران عزیز معرفی خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم شهادت در اسلام را امری فرهنگی دانست و گفت: برای ما جنگ و جبهه، خون دادن و شهادت همه حرکت فرهنگی و رحمت الهی هستند و همه جنگ ها در اسلام نه از روی کینه و عداوت و خودخواهی که برای برافراشتن توحید بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: علم علمای دلداده به خدا و اطلاعت و پیروی از این علمای دین و پایمردی رزمندگان و دلاوران جبهه مقاومت باعث الهی شدن جامعه است و حرکت در این مسیر در تمامی شئون زندگی حاج قاسم وجود داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خون حاج قاسم را آیه ای بزرگ از تجلی قدرت و هدایت و رحمت واسعه الهی عنوان کرد که امت اسلام را به ید واحده پرشور و انتقامجو تبدیل و همه دلها را در زیر پرچم ایمان و اعتقاد جمع کرد.

در ادامه این مراسم دلنوشته و قسمتی از وصیت نامه شهید مدافع حرم شهید حسین محرابی توسط فاطمه محرابی دختر شهید قرائت شد.

این مراسم با اجرای مراسم پرده برداری از تابلو جدید کتابخانه عمومی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به پایان رسید.

کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مساحت ۶۴۱مترمربع و زیربنای ۱۲۰۰متر در دو طبقه در سال۱۳۴۷ با نام کتابخانه عمومی طبرسی آغاز به کار کرد و در حال حاضر بیش از ۲۷هزار نسخه کتاب و ۵هزار و ۶۰۰عضو فعال دارد.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.