گوایدو به کمک هوادارانش به داخل پارلمان ونزوئلا یورش برده و به‌عنوان رئیس پارلمان این کشور سوگند یاد کرد.

گوایدو به‌عنوان ریاست پارلمان ونزوئلا سوگند یاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، با وجود این‌که پارلمان ونزوئلا «لوئیز پارا» را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرده بود، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت و رئیس پارلمان پیشین این کشور روز سه‌شنبه وارد پارلمان شده و برای آغاز دومین دور ریاست خود سوگند یاد کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، گوایدو با استفاده از یورش طرفدارانش به درون پارلمان، از سد نیروهای امنیتی عبور کرده و خود را به صحن پارلمان رساندند. سپس با وجود قطعی برق این ساختمان، گوایدو برای دومین بار به‌عنوان رئیس پارلمان سوگند یاد کرد.

یک ویدئو که توسط تیم گوایدو منتشر شده است نشان می‌دهد که وی قصد عبور از فنسهای پارلمان را دارد اما با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه می‌شود. گوایدو کنگره جدید را غیرقانونی خوانده و گفته جلسات پارلمان را هر جایی تشکیل خواهد داد.

گوایدو پیشتر نیز اوایل سال گذشته میلادی خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا نامید و تلاش کرد «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی این کشور را به چالش بکشد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که سال گذشته نیز از ادعای ریاست‌جمهوری گوایدو استقبال کرده بود، تصاحب مجدد پست ریاست پارلمان ونزوئلا را به وی تبریک گفت.

پامپئو گفت: «من به گوایدو بابت انتخاب مجددش به‌عنوان رئیس مجمع ملی ونزوئلا تبریک می‌گویم و تلاش‌های ناکام مادورو را برای نفی و خنثی کردن خواسته مجمع ملی منتخب ونزوئلا محکوم می‌کنم».


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.