۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد خبر: 687185

دونالد ترامپ دقایقی پیش گفت: در حمله ایران به پایگاه ما در عراق تنها خسارت کمی به آن وارد شده است و مردم آمریکا قویا باید شاد باشند. او گفت آماده ایم تا صلح را در آغوش بگیریم

ترامپ: آماده ایم صلح را در آغوش بگیریم

به گزارش قدس آنلاین، رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به کشورهای عضو برجام گفت: زمان آن فرا رسیده است که بریتانیا، آلمان، روسیه، فرانسه و چین واقعیت را به رسمیت بشناسند؛ آنها باید از آنچه که از برجام باقی مانده جدا شوند و عقب‌نشینی کنند و ما روی توافقی با ایران کار خواهیم کرد که جهان را امن‌تر خواهد کرد.

 دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا پس از حمله انتقام‌جویانه بامداد امروز سپاه پاسداران علیه مواضع آمریکا در عراق در سخنرانی که مارک اسپر وزیر دفاع، مایک پنس معاون رییس جمهور و پمپئو وزیر خارجه آمریکا حضور داشتند، در حالی‌که مقامات ایران همواره تاکید دارند دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ما جایی ندارد، گفت: تا زمانی که من رییس‌جمهور آمریکا هستم اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها باید عمیقا قدردان و شاد باشند، در ادعایی فرافکنانه و بی اساس گفت که هیچ آمریکایی در حمله شب گذشته سپاه به پایگاه عین‌الاسد صدمه ندید. هیچ تلفاتی نداشتیم و همه سربازان ما در ایمنی و امنیت هستند و  تنها خسارات اندکی به ما وارد شد.

ترامپ با بیان اینکه نیروهای آمریکایی برای هر رویدادی آماده هستند، ادامه داد: به نظر می‌رسد که ایران دست از حملات خود بردارد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی‌که مقامات کشورمان اعلام کردند که دست‌کم هشتاد نظامی آمریکایی در حمله بامداد چهارشنبه کشته شده اند و همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند، با بیان این ادعا که  هیچ آمریکایی و عراقی به خاطر تدابیری که ما در پیش گرفته بودیم جان خود را از دست نداد، مدعی شد: سیستم هشدار از قبل ما خوب عمل کرد و ما توانستیم جان سربازان‌مان را حفظ کنیم.

در حالی‌که که غرب امنیت خود را مدیون سردار سلیمانی است ،  رییس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایی را که پیش از این علیه سلیمانی مطرح کرده بود را تکرار کرد.

ترامپ در ادامه ادعای خود علیه سردار شهید سلیمانی گفت: در حمله سپاه قدس به پایگاه آمریکا یک آمریکایی کشته شد. ما جواب آنها را دادیم و در روزهای بعد شاهد حمله به سفارت آمریکا در عراق بودیم.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس قبلی خود مدعی شد که سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای حمله جدید بود و گفت: ما باید خیلی زودتر از این سلیمانی را حذف می‌کردیم.

وی ادامه داد: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اتخاذ خواهد کرد. تا زمانی که ایران رفتار خود را عوض کند.

ترامپ ادعا کرد که ایرانی‌ها چندی پیش به تاسیسات نفتی آرامکو حمله کردند و افزود: آن‌ها دو پهپاد آمریکایی را ساقط کردند و رفتار آنها بعد از توافق هسته‌ای علی رغم اینکه میلیون‌ها دلار دریافت کرده بودند بدتر و بدتر شد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به امضای توافق هسته‌ای در سال 2013 خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها از آن روز تا کنون میلیاردها دلار پول نفت دریافت کرده و به جای اینکه از ایالات متحده تشکر کنند فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند؛ ایرانی‌ها همان روزی که توافق هسته‌ای امضا شد فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند و بعد با پولی که از این توافق به دست آوردند تروریست‌ها را در یمن، سوریه، لبنان و افغانستان تامین مالی کردند.

ترامپ با اشاره به حمله موشکی بامداد امروز جمهوری اسلامی ایران به یکی از پایگاه‌های متعلق به آمریکا در کشور عراق مدعی شد: موشک‌هایی که دیشب به ما و متحدانمان شلیک شد، با پول‌هایی تامین مالی شده که از توافق هسته‌ای به دست آمده است. 

وی در ادامه ادعاهای واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران به حوادث آبان ماه امسال اشاره و بار دیگر ادعاهای قبلی خود و اعضای کابینه‌اش را تکرار و آماری غیر واقعی از جان‌باختگان حوادث آبان در ایران ارائه کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: این برجام پر از نقص و نقیصه به زودی منقضی خواهد شد و به ایران مسیر سریع و مطمئنی به سمت حرکت در جهت سلاح هسته‌ای خواهد داد. ایران باید آرزوها و برنامه‌های هسته‌ای خود و همچنین حمایتش از تروریسم را رها کند.

ترامپ با اشاره به کشورهای عضو برجام گفت: زمان آن فرا رسیده است که بریتانیا، آلمان، روسیه، فرانسه و چین واقعیت را به رسمیت بشناسند؛ آنها باید از آنچه که از برجام باقیمانده جدا شوند و عقب نشینی کنند و ما روی توافقی با ایران کار خواهیم کرد که جهان را امن‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید به توافقی دست یابیم که به ایران اجازه می‌دهد تا به پیشرفت و رفاه اقتصادی برسد و از منابع بالقوه بی نهایت خود استفاده کند؛ ایران کشور خیلی خوبی است. صلح و امنیت در خاورمیانه فراگیر نخواهد شد تا زمانی که ایران از تشویق و حمایت خود از خشونت دست بردارد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه امروز جهان باید پیامی روشن به ایران بفرستد خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی گستاخانه گفت: دوران سلطه شما و ترور و سرکوب ادامه نخواهد داشت و تحمل نخواهد شد. امروز من از ناتو خواهم خواست که نقش فعالتری در فرآیند خاورمیانه بر عهده بگیرد. 

ترامپ ادعا کرد: در سه سال اخیر تحت رهبری من اقتصاد ایالات متحده آمریکا از هر زمان دیگری قوی‌تر شده و آمریکا به خودکفایی اقتصادی رسیده است؛ این دستاوردهای آمریکا اولویت‌ها و شرایط ما را به گونه‌ای تغییر داد که برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود؛ الان آمریکا تولید کننده شماره یک نفت و گاز طبیعی در کل جهان است و ما مستقلیم و نیازی به نفت خاورمیانه نداریم.

وی مدعی شد: نیروی نظامی آمریکا در دولت من با هزینه 2.3 تریلیون دلار کاملا بازسازی شده است. نیروهای نظامی آمریکا امروز قوی‌تر از هر زمان هستند و موشک‌های ما بزرگ، قوی، دقیق، مرگبار و سریع هستند؛ ما موشک‌های فوق صوتی تولید کردیم و این واقعیت که ما بهترین سلاح‌ها را در اختیار داریم، لزوما به معنای این نیست که باید از آنها استفاده کنیم؛ ما نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم؛ چرا که قدرت نظامی و اقتصادی آمریکا توامان بازدارنده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه سال قبل 100 درصد قلمرو خلافت داعش را نابود کردیم، اظهار کرد: سال گذشته البغدادی خلیفه داعش و کسی که مسئول بسیاری از کشتارها از جمله اعدام دسته جمعی مسلمانان و مسیحیان بود را کشتیم. داعش تلاش کرد تا دوباره خلافت را ایجاد کند اما مجددا شکست خورده؛ در زمان دولت من ده ها هزار جنگجوی داعش دستگیر یا کشته شدند.

وی ادامه داد: داعش یک دشمن طبیعی ایران است و نابودی داعش برای ایران خوب است و ما باید روی این هدف مشترک و اولویت‌های دیگر با هم کار کنیم.

ترامپ در بخش پایانی صحبت های خود با مخاطب قرار دادن مردم و سران جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی فرافکنانه گفت: می‌خواهیم شما آینده خوبی داشته باشید. آینده ای که مستحق آن هستید و در آن رفاه، صلح و آرامش با ملت‌های جهان وجود دارد؛ ایالات متحده آماده است تا آغوش خود را به سمت صلح و کسانی که به دنبال صلح است باز کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.