۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 687198

بارها گفته بودیم «جنگ طلب» نیستیم، اما در برابر تهاجم وتجاوز، قدرتمندانه دفاع می‌کنیم. حمله تروریستی دولت آمریکا در صبحگاه ۱۳ دی‌ماه که منجر به شهادت قهرمان ملی ما ویاور دلسوز ملت‌های منطقه شد، در صبحگاه ۱۸ دی‌ماه با موشک‌باران دوپایگاه بزرگ آمریکا با یک سیلی سخت مواجه شد، اما انتقام سخت در راه است!

پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه ده‌ها سال است بدون هیچ معارضی درحال گسترش است و دولت متخاصم آمریکا با همکاری برخی کشورهای همپیمان و تحت حمایت خود در منطقه حضوری نامشروع دارد و با نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی کشورها و توجیه حفظ منافع آمریکا در منطقه از هیچ جنایتی رویگردان نیست و هیچ‌گاه پاسخگوی این پرسش نبوده است که آمریکا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود چه منافعی می‌تواند داشته باشد که منطقه را به انبار باروت و مرکز انباشت تسلیحات مرگبار خود تبدیل کرده است.

سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک مقام رسمی جمهوری اسلامی و با رعایت همه قوانین بین‌المللی و احترام به حاکمیت ملی دولت عراق به این کشور سفر کرد و مورد استقبال یک مقام رسمی دولت عراق قرار گرفت؛ بنابراین اقدام تروریستی آمریکا قطعاً مصداق بارز «تروریسم دولتی» و نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود و برای جمهوری اسلامی ایران حق دفاع مشروع را محفوظ می‌دارد. اما موشک‌باران دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی تنها یک سیلی است، خونبهای سردار ملی ایران وقهرمان بزرگ ملت‌های منطقه فراتر از این سیلی‌هاست. قهرمان دلاوری که ملت فلسطین را برای دفاع از سرزمین اشغالی خود یاری داد وعزت نفس بخشید تا ارتش مدعی شکست ناپذیری صهیونیست‌ها را متوقف و زمینگیر کنند، در کنار مردم لبنان برای مقابله با ارتش متجاوز صهیونیستی جنگید و حماسه‌های پیروزی در جنگ‌های ۳۳روزه و۲۲روزه را آفرید، در کنار ملت ودولت سوریه برای نابودی داعش جنگید و وجب به وجب این سرزمین را از لوث وجود این جنایتکاران پاک کرد، به یاری مردم عراق شتافت و داعش را که بخش عظیمی از خاک این کشور را تصرف کرده، با وحشیانه‌ترین جنایت‌ها زنان و کودکان و جوانان عراقی را به خاک و خون می‌کشید، حکومت خودکامه تشکیل داده بود و منابع نفتی عراق را غارت می‌کرد، از این سرزمین تاراند و با زمینگیر کردن تروریست‌های داعش در ۴۰کیلومتری مرزهای ایران امنیت ملت مارا تضمین کرد و اجازه کمترین تحرک را به داعش علیه جمهوری اسلامی نداد. بی‌تردید انتقام سخت و خونبهای این اسطوره مقاومت، ایثار، فداکاری، تدبیر و اخلاص کمتر از پایان حضور تجاوز کارانه و نامشروع آمریکا در منطقه نمی‌تواند باشد.

سیلی شجاعانه سپاه دلاور ما به آمریکا نشان داد پایگاه‌های نظامی آمریکا در سایر مناطق جهان - که پس از جنگ جهانی دوم هیچ حمله‌ای را تجربه نکرده است – در برابر اراده یک ملت مؤمن و انقلابی و فرزندان سلحشور ایران آسیب‌پذیرتر از آن است که مقام‌های پنتاگون تصور می‌کردند و سپرهای دفاع موشکی آن‌ها حتی در حالت آماده باش کامل نمی‌تواند برای آن‌ها مصونیت بیافریند. حمله موشکی به عین الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق با وسعتی بیش از ۵۰ کیلومتر مربع  نشان داد که ادعاهای آمریکا برای مجهز کردن کشورهای منطقه به سپرهای دفاع موشکی جز دوشیدن این کشورها و غارت ثروت‌ ملت‌های منطقه ثمره دیگری ندارد.

واکنش آمریکا ممکن است مثل برخی از اقدامات دیگر آن‌ها احمقانه باشد، اما تردیدی نیست که هرگونه اقدام متقابل آمریکا به این سیلی دفاعی می‌تواند برای کاخ سفید و متحدانش در منطقه عواقب پشیمان کننده‌ای در پی داشته؛ چرا که جمهوری اسلامی همچنان‌که تاکنون در «عدم جنگ طلبی» مصمم و صادق بوده است در «دفاع پشیمان کننده» نیز مصمم است و رژیم غاصب اسرائیل -خط قرمز کاخ سفید – و کشورهای کوچک منطقه و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و دیگر اهداف آمریکایی مورد نظر ایران آسیب‌پذیرتر از آن هستند که آمریکا بتواند امنیت آن‌ها را تضمین کند.

رقبای ترامپ در حاکمیت آمریکا امروز پس از سیلی ایران به روشنی مخالفت خود را با تصمیمات کاخ سفید ابراز کردند. واکنش صاحبنظران، اندیشمندان، هنرمندان، سیاستمداران و رسانه‌های جهان نیز نشان داد که کسی برای رئیس جمهور روانی آمریکا کف نمی‌زند.

نشانه‌های اخراج مفتضحانه سربازان آمریکا از منطقه و برچیده شدن پایگاه‌های امنیت سوز آن‌ها آشکار شده است و هرگونه اشتباه و خطای راهبردی کاخ سفید برای آتش افروزی در منطقه با واکنش پشیمان کننده ایران مواجه خواهد شد و آغاز کننده، نقشی در پایان آن نخواهد داشت.

کاخ سفید باید پیام خشم مقدس مردم ایران را در بدرقه میلیونی و بی‌نظیر پیکر مطهر قهرمان ملی خود  سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دریافت کرده باشد وگرنه باید مسئولیت هرگونه درک نادرست از این پیام و عواقب هرگونه تصمیم اشتباه در تاریخ بشریت را بپذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.