میانگین دمای روزانه هوا در مناطق مختلف استان خراسان رضوی در روزهای ابتدایی هفته آینده به میزان ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

میانگین دمای هوای خراسان رضوی ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  گفت: روزها و شب‌هایی سرد برای هفته آینده در استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است به طوری که کمینه دمای هوا طی این مدت در مناطق سردسیر و کوهستانی استان تا  ۱۰ درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.

زهرا مبشری افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که از فردا روند کاهشی یافته و روز شنبه هفته آینده به چهار درجه سلسیوس می‌رسد و تا روزهای میانی هفته آینده دمای روزانه هوا در مشهد  بین سه تا چهار درجه در نوسان است.

وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای مشهد در این مدت تا پنج درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز بارشهای پراکنده در خراسان رضوی به ویژه در نیمه جنوبی استان آغاز می‌شود و  از عصر جمعه بارشهای رگباری در خراسان رضوی شدت گرفته و از عصر شنبه آینده به ویژه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان تبدیل به برف خواهد شد.

مبشری افزود: امروز وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد و به ویژه در نواحی جنوبی و شرقی استان به صورت لحظه‌ای شدید و همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: نیشابور با کمینه دمای هوای ۶ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۱۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس خراسان رضوی با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.