مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از آسیب‌دیدگی ۲۷۰ واحد مسکونی در زلزله سنگان خواف و برنامه‌ریزی برای بازسازی آنها خبر داد.

۲۷۰ واحد مسکونی در زلزله سنگان خواف آسیب دید

به گزارش قدس آنلاین، جلسه شورای مدیریت بحران استان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در محل دفتر استاندار برگزار شد و آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده مورد بررسی قرار گرفت.

حسن جعفری در این جلسه ضمن تشکر از تلاش دستگاه‌های مسئول در خصوص زلزله سنگان گفت: با توجه به برودت هوا در روزهای باقی مانده فصل زمستان لازم است مدیران برنامه‌ریزی‌های لازم را در نظر بگیرند.

در ادامه این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: روز پنجشنبه هفته قبل زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و ۸ دهم ریشتر در منطقه سنگان خواف اتفاق افتاد که با هماهنگی خوب عملیاتی بین دستگاه‌های بحران‌مدار، ساماندهی لازم صورت گرفت.  

حجت شایان‌فر افزود: در حال حاضر همه کمک‌های امدادی از جمله اسکان اضطراری و اقلام امدادی بین حادثه دیدگان توزیع شده و در ادامه مسئله بازسازی اماکن مسکونی آسیب دیده مطرح است.

وی با اعلام این نکته که طبق ارزیابی‌های بنیاد مسکن حدود ۲۷۰ واحد خسارت دیده‌اند، متذکر شد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای تامین تسهیلات و وام بلاعوض بازسازی صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.