رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد جزئیاتی از آغاز عملیات عمرانی خط ۴ مترو مشهد را اعلام کرد.

عملیات اجرایی خط ۴ مترو مشهد چه زمانی کلید می‌خورد؟

به گزارش قدس آنلاین، بتول گندمی ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به فعالیت‌های مختلفی که طی دو سال و نیم اخیر توسط این مجموعه رقم خورده است، اظهار داشت: اگر این پروژه در سال ۹۹ شروع نشود، اعتباری که در سال ۱۴۰۰ باید برای آن بگذاریم بسیار بیشتر از اعتبارات فعلی است.

وی هزینه اجرای هر کیلومتر مترو در حال حاضر رقمی بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان است که این رقم در آغاز فعالیت شورای پنجم ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد همچنین با اشاره به اجرای خط ۳ قطارشهری مشهد این نوید را داد که با قولی که پیمانکار این پروژه داده ۳ ایستگاه مهم این خط در ٣ماهه اول سال ۱۴۰۰ در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان این که نیمی از ایستگاه‌های خط ۲ مترو این شهر نیز در پنجمین دوره مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید، گفت: حتی به دلیل افتتاحیه ناقص فاز یک این پروژه، اعضای شورای شهر مشهد رقمی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان را برای رفع نواقص موجود در راستای افزایش ضریب امنیت و خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران اختصاص دادند.

گندمی همچنین با اشاره به توجه ویژه‌ای که این شورا به مقوله حمل و نقل پاک و عمومی دارد، از حل بخشی از مشکل اتوبوسرانان بخش خصوصی در این دوره خبر داد و بیان کرد: طی این مدت بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید به چرخه خدمات‌رسانی شهر اضافه شده و این در حالی است که هم‌اکنون نرخ خرید هر دستگاه اتوبوس از ۵۸۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان در سال ٩٦به رقمی بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد همچنین با انتقاد به شورای عالی استان‌ها مبنی بر این که این مجموعه به بسیاری از مسائل مربوط به شوراها ورود پیدا کند، بیان کرد: بسیاری از موضوعات و مشکلات شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها می‌تواند از این کانال با دولت و مجلس حل شود که متاسفانه در حال حاضر این نگاه وجود ندارد.

وی همچنین به وضعیت بودجه‌ای شهرداری مشهد در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: رقم بودجه امسال این شهر رقمی بیش از ۹ هزار و ۹۰ میلیارد تومان بود که افزون بر ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن در آلبوم اقتصادی است.

گندمی از تحقق ۸۵ درصدی بودجه اقتصادی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: این موضوع در سال‌های گذشته به این شکل تحقق پیدا نمی‌کرد و با اقدامات خوب مدیران شهری این مهم به وقوع پیوست.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.