وزیر راه‌وشهرسازی گفت: شرکت آمریکایی بویینگ همکاری خود را برای بررسی دلایل سانحه پرواز ۷۵۲ در ایران اعلام کرد.

 بویینگ برای بررسی سانحه هواپیمای اوکراین اعلام آمادگی کرد/ جوسازی ها بی اساس است

به گزارش قدس آنلاین محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین اطلاعات از روند بررسی سانحه بویینگ ۷۳۷  متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی اظهار داشت: دقایقی پیش شرکت آمریکایی بویینگ همکاری خود را برای بررسی دلایل سانحه پرواز ۷۵۲ در ایران اعلام کرد.

وی ادامه داد: طبق قانون وقتی این شرکت مسئولیت پذیرفته؛ باید آماده هرگونه همکاری در روند بررسی سانحه باشد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: اساسا مرجع ذی‌صلاح برای رسیدگی به سوانح، کمیته بررسی سوانح هوایی زیر نظر عالی‌ترین مقام هوانوردی در هر کشوری است و اولین جلسه بررسی سانحه هم صبح امروز با حضور نمایندگان اوکراینی برگزار شد.

اسلامی تاکید کرد: طبق قانون نماینده شرکت سازنده و نماینده شرکت مالک هواپیما باید در روند بررسی سانحه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: روز گذشته FDR و CVR هواپیمای سانحه‌دیده کشف شد، هر چند آسیب‌هایی دیده اما اطلاعات آن قابل استفاده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه هر اظهارنظری خارج از کمیته بررسی سانحه فاقد اعتبار است، اظهار داشت: اولین اطلاعیه ۱۲ بندی از جزئیات این سانحه به تایید کمیته بررسی سوانح شب گذشته به سمع و نظر مردم رسید.

وزیر راه وشهرسازی گفت: تمام اطلاعات هواپیمای ۸۰۰/۷۳۷ در اختیار شرکت بویینگ است و بویینگ اطلاعات این نوع از هواپیما بر خط را در اختیار دارد و طبق قانون نماینده بویینگ هم باید در بررسی سانحه حضور داشته باشد.

اسلامی با اشاره به جوسازی‌هایی که برخی رسانه‌ها درباره علت سانحه هواپیمای ۷۳۷ داشته‌اند، گفت: برخی‌ها سعی در جوسازی‌هایی برای علت وقوع این سانحه دارند که تمام آنها بی‌اساس و بی‌پایه است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.