رئیس شورای شهر انابد گفت: با توجه به وضعیت شهر که تا سال ۸۶ یک شهر مهاجرت پذیر بودیم، ولی از سال ۸۶ به بعد با جمع شدن کوره های آجرپزی و از بین رفتن محصولات کشاورزی به علت سرما زدگی سطح بیکاری جوانان تحصیل کرده در این شهر افزایش داشته است.

سطح بیکاری جوانان تحصیل کرده در شهر انابد بالا است

 محمدعلی لقایی فردوسی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: جوانان این شهر جهت معاش خانواده خود اجبارا به معدن زغال سنگ طبس می‌روند که ۱۵ روز از خانواده خود دور هستند و لذا این مهم می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی ختم شود.

وی با بیان اینکه ۳ معین اقتصادی و معادن زیادی در این بخش فعالیت دارند افزود: مسئولین مربوطه همت کنند تا جوانان انابد در شهر خود به کارگیری شوند تا در کنار خانواده های خود باشند.

 رئیس شورای شهر انابد به وضعیت جاده این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آمار در طول شبانه روز بیش از ۶۰ هزار دستگاه وسایط نقلیه از سمت استان‌های جنوب کشور و همچنین از ورودی انابد به طرف مشهد و بالعکس در حرکت هستند، لذا می‌طلبد مسئولین مربوطه نسبت به آسفالت ورودی شهر اقدام کنند.

فردوسی ضمن تقاضای ایجاد نمایندگی ادارات شهر، رفع مشکل درمانی شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: معین های اقتصادی بیشتر این بخش را در حوزه معادن و کشاورزی دریابند.

 وی دیگر مشکل این شهر را مرکز بهداشت و درمان شبانه روزی این شهر ذکر کرد و افزود: وجود دو پزشک در این شهر جوابگوی حجم مراجعات مردم نیست و تقاضا داریم نسبت به حجم افزایش پزشک در این شهر اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.