مسئول قرارگاه اربعین سامرا گفت: عملیات هویزه را می‌توان عاشواری ایران در ابتدای دوران دفاع مقدس تلقی کرد.

عملیات هویزه، عاشورای ایران بود/سردار سلیمانی  به طور واقعی سرباز ولایت بود

به گزارش قدس آنلاین، سردار امین شریعتی، شامگاه پنج‌شنبه در سی و نهمین سالگرد شهدای هویزه در سبزوار با تاکید بر اینکه هویزه را باید عاشورای ایران تلقی کرد، اظهار کرد: در ابتدای دوران دفاع مقدس به غیر از مشکلاتی که از نظر تسلیحاتی داشتیم، شرایط سختی نیز از نظر وحدت بین نیروهای ارتش و سپاه داشتیم و بنی صدر کارشکنی‌های زیادی در این زمینه انجام داد.

وی با بیان اینکه بعد از شکست دو عملیات ارتش در ابتدای دوران دفاع مقدس در عملیات هویزه برادران سپاه و بسیج در کنار ارتش قرار گرفتند و تلاش زیادی برای این کار از طرف رهبر معظم انقلاب در آن دوران انجام شد، افزود: شرایط سختی را در آن دوران سپری کردیم.

شریعتی با تاکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم پرورش یافتگان و تربیت یافتگان دوران دفاع مقدس هستند که دارای غیرت، مردانگی، شجاعت، اخلاص و توکل و اراده قوی بودند، تصریح کرد: اگر شهدای هویزه نبودند، عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس انجام نمی‌شد.

وی با بیان اینکه وقتی انسان به رفتار و کردار حاج‌قاسم سلیمانی نگاه می‌کند، از افعال و رفتار او به خدا می‌رسد، گفت: آن شهید والا مقام، به هرچه در این دنیا قابل احترام بود، احترام می‌گذاشت و به عنوان فرمانده، مقابل مردم، سر تعظیم فرود می‌آورد.

شریعتی با تاکید بر اینکه سپهبد سلیمانی همیشه باتقوا بود و اخلاص در کارها داشت و با همه مردم و همه اقشار جامعه ارتباط داشت، به ایمان و توکل بالای شهید سلیمانی اشاره کرده و ادامه داد: به تمام معنا می‌توان گفت او استاد بود.

مسئول قرارگاه اربعین سامرا با اشاره به مجاهدات سردار سلیمانی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور، اضافه کرد: با درایت و برنامه‌ریزی که داشت برای ریشه‌کنی مواد مخدر از این مناطق تلاش زیادی کرد و در مواردی با دادن امان‌نامه بسیاری از افراد را با همکاری مسئولان در بخش کشاورزی و تولید، به کار گرفت و از مردم همان مناطق برای امنیت منطقه استفاده کرد.

وی ضمن بیان اینکه سردار سلیمانی از زمانی که فرماندهی سپاه قدس را پذیرفتند برای برگزاری و برپایی مراسم اربعین در امنیت کامل تلاش زیادی کردند، تاکید کرد: ایشان از هر جایی که صدای آزادی‌خواهی بلند شد، با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، حمایت و پشتیبانی کرد.

شریعتی ضمن تاکید بر اینکه سردار سلیمانی واقعاً سرباز ولایت بود، گفت: هیچ کاری را جلوتر از ولایت انجام نداد و برخلاف حرف بعضی که می‌گویند قاسم سلیمانی سیاسی نبود باید گفت شهید سلیمانی سیاسی بود اما در خط ولایت بود نه در خط دیگران.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی برای حل مشکلات معیشتی مردم در جبهه اقتصادی علی‌رغم همه مشکلات و مشغله‌ای که داشت تلاش زیادی کرد، عنوان کرد: او فردی بسیار سخت‌کوش بود و در تحریم‌های اقتصادی به مردم کمک زیادی کرد و نمی‌توانست بپذیرد که مردم مشکل دارند و او کاری انجام ندهد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.