سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان حاشیه شهر مشهد ردیف بودجه ندارد و فقط زمینی از سوی آستان قدس رضوی چند سال قبل برای ساخت این بیمارستان اختصاص پیدا کرده است.

بیمارستان حاشیه شهر مشهد ردیف بودجه ندارد/اولویت اختصاص بودجه با تکمیل پروژه های نیمه تمام مشهد است

حمیدرضا اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: به منظور اختصاص بودجه برای ساخت هر مجموعه ای از جمله بیمارستان  حاشیه شهر مشهد ابتدا باید طرح آن در سازمان برنامه و بودجه به ثبت برسد تا دارای ردیف بودجه شود.

وی تصریح کرد: از طرفی برای اختصاص بودجه به این بیمارستان از سوی  سازمان برنامه و بودجه ابتدا باید  مواردی نظیر اقدامات مطالعاتی ، مجوزهای محیط زیست و  پدافند غیرعامل گرفته شود که فرایند زمان بری دارد به طوری که فقط  برای مجوز پدافند غیرعامل تاکنون چند سفر به تهران انجام شده است و به زودی نیز مجوز آن گرفته خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از طرفی با گرفتن مشاور،  فرآیند مطالعاتی این بیمارستان نیز در حال پایان است اما هیچ گونه مستنداتی مبنی  بر اینکه بودجه ساخت این بیمارستان از چه طریق و چگونه تامین شود هنوز وجود ندارد و  فقط زمینی از سوی آستان قدس رضوی چند سال قبل برای ساخت این بیمارستان اختصاص پیدا کرده است.

اسلامی ادامه داد: همچنین در حال حاضر چند پروژه نیمه تمام درمانی در شهرستان مشهد و مناطق اطراف آن  نظیر بیمارستان شهید هاشمی نژاد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان امداد و نجات جنوب با ۴۲درصد پیشرفت فیزیکی ، بیمارستان گلبهار با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین بیمارستان امدادی در حال انجام است که به طور منطقی اولویت با ساخت و اتمام این پروژه ها است.

وی افزود: صحبت هایی مبنی بر اینکه طی سال های گذشته و براساس یک توافق قرار بوده است اداره راه و شهرسازی از طریق فروش یک زمین ۵۰درصد بودجه ساخت این بیمارستان در حاشیه شهر مشهد را تامین کند اما اینکه این موضوع بر مبنای چه مستنداتی بوده است مشخص نمی باشد اما در هر حال دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده هر گونه مساعدت با سازمان و ارگان هایی است که تمایل به همکاری در ساخت این بیمارستان در منطقه محروم حاشیه شهر مشهد دارند می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.