مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا در هفته پیش رو، تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است که با کمبود و یا مشکلی در گازرسانی در سطح استان مواجه نشویم.

اوج مصرف گاز در موج بارشی جدید/گاز ادارات پرمصرف قطع می شود

سید حمید فانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: تامین نیاز گازی بخش خانگی و تجاری در اولویت است. محدودیت هایی برای دیگر قسمت ها، از جمله صنعتی و نیروگاهی، در نظر گرفته شده تا روزهای سرد زمستانی را به سلامت سپری کنیم.

وی افزود: همچنین اورهال تمام ایستگاهها و آماده باش نیروهای مربوطه از جمله قسمت های تعمیرات و امداد، از دیگر اقداماتی است که برای روزهای آینده در نظر گرفته شده است.  

وی تصریح کرد: از دیگر تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده، کنترل مصرف گاز تمامی ادارات و سازمانها است. با همکاری با استانداری و دیگر نهادهای مربوطه، تمامی ادارات دولتی تحت نظارت قرار خواهند گرفت. اگر الگوی مصرف در ادارات رعایت نشده باشد، ابتدا اخطار و اگر توجهی به اخطار نشود، گاز آنجا را قطع خواهیم کرد.

فانی با اشاره به اقدامات اساسی شرکت گاز خراسان رضوی در چند سال گذشته برای رفع کمبودهای گازرسانی به شهرستان های استان گفت: تمامی زیرساخت ها برای گاز رسانی به شهرستان های خراسان رضوی صورت گرفته است و دیگر موضوعاتی که در گذشته برای برخی از شهرستانها ازجمله کاشمر، خلیل آباد و بردسکن رخ می داد، اتفاق نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: به همکاری و همراهی مردم به ویژه در ۱۰ روز آینده به صورت جدی نیاز است. تمامی مردم کشور به ویژه خراسانی ها باید با استفاده درست از گاز و مصرف بهینه، کمک کنند که این نعمت الهی در دسترس همه قرار گرفته تا گروه دیگری از مردم از آن محروم نشوند.

وی بیان داشت: افزایش مصرف گاز تابع سه عامل شدت، وسعت و مدت زمان سرماست. در موج بارشی جدید، هر سه عامل حضور دارند. به همین دلیل تمامی شهروندان لازم است که همکاری لازم را با شرکت گاز خراسان رضوی داشته باشند تا بخاری منزل هیچکدام از همنوعان در دمای منهای ۱۰ درجه ای که پیش بینی شده است خاموش نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.