بخشدار کوهسرخ گفت: ۷۰ نفر از افراد در راه مانده از بارش برف و کولاک در این بخش در یکی از مدارس منطقه اسکان اضطراری داده شدند و به خودروها نیز امدادرسانی شده است.

اسکان اضطراری ۷۰ در راه مانده از برف و کولاک کوهسرخ

به گزارش قدس آنلاین، مجید کاریزنویی اظهار کرد: بارش برف به صورت گسترده از ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه روز گذشته شروع شد و تاکنون در کوهسرخ به حدود ۱۵ سانتیمتر رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۲۰ خانوار، حدود ۷۰ نفر در خوابگاه شبانه‌روزی یکی از مدارس شهر ریوش اسکان موقت و اضطراری داده شده‎اند، همچنین به خودروهای عبوری فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی آن هم اگر اضطراری باشد به سمت کاشمر و یا نیشابور توسط پلیس‎راه اجازه تردد داده می‎شود.

بخشدار کوهسرخ افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با پلیس راه نیشابور خودروهایی که از آن مسیر به محدوده کوهسرخ وارد می‎شوند، حتما باید تجهیزات کامل به خصوص زنجیر چرخ داشته باشند.

وی همچنین گفت: طی هماهنگی به عمل آمده با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به علت برودت هوا و بارش برف و یخبندان مدارس بخش کوهسرخ شنبه ۲۱ دی‌ماه تعطیل هستند.

تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر نیز افزود: اگرچه مسیر محور کاشمر به کوهسرخ باز است اما حتما باید تجهیزات لازم را همراه داشته باشند، با توجه به شرایط نامناسب جاده‎ای از شهروندان درخواست داریم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

احمد رضاپور عنوان کرد: اگر خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد پلیس راه از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد نمود، هم اکنون پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده‎ای و هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند، از شهروندان درخواست داریم همکاری لازم را داشته باشند.

رضاپور بیان کرد: چون بعد از توقف برف، مجدد کولاک را خواهیم داشت و سطح جاده از برف و یخ پوشیده است، خودروهای عبوری حتما زنجیر چرخ را همراه داشته باشند؛ در حال حاضر یک اکیپ به تعداد سه نفر و یک خودروی امدادی در حال خدمات رسانی به شهروندان در محور کوهسرخ هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره ندای امداد ۱۱۲ تماس بگیرند.

مصرف ۱۶۰ تن شن و ماسه برای نمک پاشی محورهای کوهسرخ

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای کاشمر نیز با اشاره به آخرین وضعیت محور کوهسرخ به کاشمر و همچنین نیشابور  گفت: از شب گذشته سه اکیپ فعال به محور کوهسرخ اعزام شدند که یکی در چلپو، دیگری در راهدارخانه ریوش و سومین اکیپ نیز از کاشمر به منطقه اعزام شده‎اند.

مهدی حقیقی افزود: به رغم اینکه محور تیغ‌زنی و ۴ نوبت شن و نمک‎پاشی شده ولی همچنان به دلیل بارش سنگین برف و برودت هوا تردد حتی برای خودروهای امدادی نیز بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: از ساعت ۲۲.۳۰ شب گذشته تا ساعت یک بامداد مجدد محور کوهسرخ تیغ‌زنی و شن و نمک پاشی خواهد شد و مجدد از ساعت ۴ صبح تیغ‌زنی و شن و نمک پاشی آغاز خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای کاشمر بیان کرد: از کل ۶۰ کیلومتر در محور کوهسرخ تاکنون ۳۰ کیلومتر از نقاط برف‌گیر تیغ‌زنی و ۱۶۰ تن شن و ماسه برای نمک پاشی در این محور مصرف شده است، از شهروندان درخواست داریم در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره تلفن ۵۵۲۳۰۰۴۱ الی ۳ و شماره سه رقمی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‎های کشور به طور شبانه روزی تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.