خراسان شمالی- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۸۰ درصد از دختران عشایر بازمانده از تحصیل، با ورود دادستانی مرکز استان، در چند سال گذشته به مدارس بازگشته‌اند.

بازگشت به تحصیل ۸۰ درصد دختران عشایر خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، عصمت بدخشان اظهار داشت: یکی از مشکلات برای ادامه تحصیل دختران عشایر،  فرهنگ حاکم در این قشر و نیز مسائل اجتماعی است که در این زمینه، دادستان مرکز استان با بزرگان عشایر نشست های متعدد داشته و برای بازگشت این کودکان اقدام شده است.  

وی افزود: از ۴۲ نفر دانش آموز دختر عشایر بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در سال ۹۶،  تنها هشت نفر جذب کلاس ها شدند، این رقم در سال گذشته به ۲۵ نفر رسید و امسال ۳۵ نفر در کلاس های درس حضور یافته اند.

وی گفت: مابقی دانش آموزان، ترک تحصیل کرده و تلاش برای بازگشت آنان به مدرسه، نتیجه بخش نبوده است.  

بدخشان اظهار داشت: اکنون چهار هزار و ۱۹۲ دانش آموز عشایر استان در مدارس جذب شده اند که ۸۱۳ نفر در متوسطه اول، ۲۵۶ نفر در متوسطه دوم و مابقی در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.  

وی افزود: بیشترین دانش آموزان عشایر استان مربوط به شهرستان شیروان است.  

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر، این قشر در ۹ آموزشگاه شبانه روزی شهرستان های شیروان و مانه و سملقان جذب می شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.