بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون معتقد است جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رویدادی است که توانمندی‌های هنر نمایش ایران را به رخ می‌کشد.

جشنواره تئاتر فجر باید هر دوره ارتقا یابد اما اوضاع مالی فرهنگ و هنر وخیم است

قدس آنلاین: اصغر همت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه معتقدم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیشتر گردهمایی یا آیینی است که باید هر ساله در تاریخی معین برگزار شود، اظهار داشت: برآیند جشنواره بدون تردید برخواسته از تئاترهایی است که به اجرا رسیده‌، تماشاگران بازخوردهایی داشته‌اند و تقریبا در پایان سال در محفلی با حضور اهالی تئاتر به صحنه می‌روند تا جشنی را برگزار کرده باشیم و توانمندی تئاتر کشور را به دیگر دست اندرکاران عرصه فرهنگ و تماشاگران نشان دهیم.
وی افزود: در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تماشاگران و هنرمندان تئاتری کشور به تماشای کارهایی می‌نشینند که در طول سال نتوانستند ببینند و به همین واسطه از یکدیگر یاد می‌گیرند و تهییج می‌شوند تا بیشتر تلاش کنند و کاری انجام دهند که در دوره آتی جشنواره فجر که مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور است، حضور یابند.
این هنرمند با اشاره به اهمیت این جشنواره برای هنرمندان تئاتر استان‌ها گفت: به نظرم مهم‌تر از اجرا، به طور ویژه برای بچه‌های شهرستان تماشای آثار است، جلال تهرانی در کارگاه نمایشنامه‌نویسی خود در همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها گفت برای نوشتن، آثار میرزافتحعلی آخوندزاده تا نویسندگان معاصر و همچنین نسل قبل از خود را مطالعه کرده است، این نکته نشانگر اهمیت حوزه تئاتر است.

همت با انتقاد از بودجه اندکی که در اختیار حوزه فرهنگ و هنر و به ویژه تئاتر قرار می‌گیرد، بیان کرد: این وضعیت نامطلوب دامن‌گیر تئاتر هم شده است. کمبود بودجه تئاتر دست مدیران دلسوز را برای ارتقای سطح کیفی این هنر می‌بندد. 
این بازیگر تئاتر همچنین با اشاره به راهکاری برای تاثیرگذاری بیشتر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بر نمایش در ایران ادامه داد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باید هر دوره نسبت به دوره قبل ارتقا یابد. باید شرایطی را ایجاد کنیم که جشنواره تاثیرات مثبت چشمگیری بر تئاتر ایران داشته باشد و دچار رکود نشود اما اوضاع مالی فرهنگ و هنر وخیم است و نباید توقع بیش از حدی هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.