رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات پروانه‌ رایگان ساخت مسکن برای ۱۰۰ خانواده دارای دو معلول حاشیه نشین در نیشابور را تأمین نکرده است و این خانواده‌ها هم چنان فاقد مسکن هستند.

۱۰۰ خانواده دارای دو معلول در نیشابور فاقد مسکن هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی صدر اظهار کرد: به دلیل عدم تأمین اعتبارات بودجه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای شهرداری‌ها همکاری مؤثری در این قسمت با بهزیستی صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: در صورت وجود زمین به خانواده‌های متقاضی مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد و بدون کمک نیکوکاران و مساعدت شهرداری امکان صاحب‌خانه شدن این خانواده‌ها وجود ندارد.
رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: طی ۹ ماه نخست امسال ۷۵ خانواده‌ یک معلولی و ۲۵ خانواده دو معلولی برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک عامل معرفی شده‌ اند و ۸۷ خانواده دو معلولی شهری در این شهرستان در نوبت تسهیلات برای خرید مسکن هستند.
صدر افزود: از ابتدای امسال ۴۰ خانواده‌ تحت پوشش بهزیستی نیشابور به صورت امانی و با کمک خیرین در منازل متعلق به مؤسسات خیریه جای داده شده‌ اند و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن به خانواده‌هایی که به صورت خودمالکی اقدام به ساخت خانه کرده‌اند ارائه شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ کودک تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند و از ابتدای امسال به ازای هر فرزند پنج میلیون ریال یارانه‌ حمایتی پرداخت شده و از این تعداد ۱۳ نفر تحت پوشش بیمه‌ آتیه و عمر قرار دارند.
رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: ۲۲ خانواده دارای سه‌قلو، ۳۷ خانواده دارای دوقلو  و ۲۵ مادر بدسرپرست هم تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.