رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش خراسان رضوی گفت: دفترچه شناسایی شکار و صید فقط برای دارندگان گواهی آموزشی صادر می شود.

صدور دفترچه شکار و صید فقط برای دارندگان گواهی آموزشی

به گزارش قدس آنلاین، بتول عابدی افزود: مطابق ماده ۱۵ آین نامه سازمان مکلف است قبل از صدور، تمدید و یا تجدید دفترچه های شناسایی شکارچیان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی قوانین و مقررات شکار و صید اقدام و گواهی آموزشی مربوط را صادر کند.

وی ادامه داد: آموزش آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید در  جلسه مورخ ۸/۱۰/۹۸  هیات وزیران تصویب و توسط معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

عابدی افزود: مطابق ماده ۱۷  قانون شکار و صید، صدور پروانه حمل و نگهداری سلاح شکاری برای افراد دارای سابقه کیفری موثر و افراد فاقد گواهی آموزشی موضوع ماده ۱۵ این آیین نامه ممنوع است.

وی همچنین گفت: دو ماده یاد شده گام موثری در افزایش سطح دانش شکارچیان و تعامل بیشتر با آنها بوده و از این تاریخ صرفاً  برای افرادی که این دوره آموزشی چهار ساعته را گذرانده و گواهی مربوطه را دریافت کنند، امکان صدور دفتر چه شناسایی شکارچیان اعم از ساچمه زنی و  گلوله زنی وجود خواهد داشت.

وی خاطر نشان ساخت: صدور پروانه حمل و نگهداری سلاح شکاری برای افرادی که گواهی آموزشی ذکر شده را دریافت نکرده اند، ممکن نیست.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.