۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 687435

اظهارنظرهای کارشناسان مبنی بر اخذ مالیات به دولت هیچ‌گاه تولید کشور را نشانه نرفته و دولت را به  دریافت مالیات و فشار مضاعف بر تولید ترغیب نکرده است بلکه جلوگیری از فرارهای مالیاتی و دریافت مالیات از طبقه برخوردار، اصناف، پزشکان و وکلا همواره گوشزد شده است.

قدس آنلاین: اظهارنظرهای کارشناسان مبنی بر اخذ مالیات به دولت هیچ‌گاه تولید کشور را نشانه نرفته و دولت را به  دریافت مالیات و فشار مضاعف بر تولید ترغیب نکرده است بلکه جلوگیری از فرارهای مالیاتی و دریافت مالیات از طبقه برخوردار، اصناف، پزشکان و وکلا همواره گوشزد شده است. دریافت مالیات از تجار و بازرگانانی که شرکت‌های ثبت شده در مناطق آزاد دارند، اما عمده فعالیت‌هایشان خارج از این مناطق است. واردکنندگان کالاهای باارزشی که در اظهارنامه‌ها کالاهای بی‌ارزشی را به ثبت می‌رسانند باید در ردیف دریافت مالیات قرار بگیرند.

 فرار مالیاتی نوعاً مربوط به افرادی است که گردش مالیاتی آن‌ها توسط پایگاه‌ها و داده‌های حمایتی کنترل و راستی‌آزمایی نمی‌شود؛ در حالی که عملکرد تولیدکننده ما کاملاً شفاف و روشن است. آنچه توسط کارشناسان در اخذ مالیات توصیه می‌شود گرفتن مالیات بیشتر از تولیدکننده نیست، بلکه کاهش نرخ مالیات از تولیدکننده در شرایط رکودی بهترین سناریوی دولت در رونق تولید به شمار می‌رود تا تولیدکننده فضای تنفسی جدیدی داشته باشد.

پایه‌های مالیاتی متعددی برای دریافت مالیات قابل تعریف است. مالیات یک درصد بر ارزش خودرو که متناسب با قیمت خودرو پرداخته شود؛ در حالی که نظارت دولت مانع از افزایش قیمت خودرو شود یا سایر پایه‌های مالیاتی که تاکنون در ردیف دریافت مالیات قرار نداشته‌اند کمک عادلانه‌ای به تولید و اقشار ضعیف جامعه است که در گیر و دار افزایش نرخ بنزین بیم تبعات ناشی از آثار و پیامدهای تورمی یک بار دیگر معیشت آن‌ها را در خطر قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.