در شرایطی که هنوز مشخص نیست تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کدامیک از مربیان ایرانی حاضر در فهرست فدراسیون فوتبال در رقابت‌های پیش روی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر می‌شود گمانه زنی‌های رسانه ای از شانس بالای یحیی گل محمدی و علی دایی برای پذیرش این مسئولیت سنگین خبر می‌دهند.

سینا حسینی/

در شرایطی که هنوز مشخص نیست تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کدامیک از مربیان ایرانی حاضر در فهرست فدراسیون فوتبال در رقابت‌های پیش روی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر می‌شود گمانه زنی‌های رسانه ای از شانس بالای یحیی گل محمدی و علی دایی برای پذیرش این مسئولیت سنگین خبر می‌دهند.

امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه پس از اتمام جلسه بهاروند با وزیر ورزش در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری از انتخاب سرمربی جدید ظرف ۱۰ روز آینده خبر داده بود اما روز پنجشنبه برخی رسانه‌های خبری از تحویل برنامه امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی به فدراسیون فوتبال خبر دادند و مدعی شدند این دو گزینه مربیگری تیم ملی پیش‌نویس‌های برنامه‌های خود برای هدایت تیم ملی را به عالی‌ترین مقام فدراسیون فوتبال تحویل دادند. دقایقی پس از این خبر، تابش مدیرعامل مجموعه سپاهان اصفهان اعلام کرد به هیچ وجه در جریان پیشنهاد فدراسیون فوتبال به قلعه‌نویی نیست و با حضور وی در مجموعه تیم ملی به شدت مخالف هستیم و او به باشگاه سپاهان تعهد دارد.

*شانس کم ژنرال

مخالفت باشگاه سپاهان به نوعی شانس حضور قلعه نویی را در تیم ملی کاهش داد اما مدیران شهرخودرو همانند دوره قبلی اعلام کردند به منظور عزت و شرف ملی آمادگی دارند با فدراسیون فوتبال همکاری کامل را داشته باشند تا تیم ملی بتواند در مسیر رسیدن به جام جهانی قطر موفق باشد! پس از این اظهارنظرها خبر ارائه برنامه‌های دایی به فدراسیون فوتبال نیز مخابره شد تا سومین گزینه مربیگری تیم ملی هم به این ترتیب وارد گود شود.

*مذاکره با دایی؟

در شرایطی که رسانه‌ها به دنبال رصد اخبار مرتبط با پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بودند، یکی از رسانه‌های خبری با انتشار خبری مدعی شد علی دایی و مسئولان فدراسیون فوتبال در هتل المپیک تهران با یکدیگر ملاقات کردند تا درباره چگونگی همکاری با هم مذاکره کنند، به محض انتشار این خبر خبرنگاران و عکاسان به هتل المپیک هجوم بردند تا لحظه ملاقات دایی و بهاروند را ثبت و ضبط کنند اما هیچ خبری در هتل المپیک نبود، نه دایی آنجا بود نه مسئولان فدراسیون فوتبال، غیبت آن‌ها برای رسانه‌های خبری سؤال برانگیز شد تا اینکه محمد دایی دستیار علی دایی به کلی این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد علی دایی هیچ ملاقاتی با مدیران فدراسیون فوتبال نداشته است!

تکذیب خبر ملاقات دایی و مسئولان فدراسیون از سوی برادر علی دایی ابهامات در این خصوص را افزایش داد، اما با این وجود برخی نزدیکان فدراسیون مدعی شدند که این ملاقات صورت گرفته اما نه در هتل المپیک چون طرفین مذاکره کننده تمایلی نداشتند پیش از توافق نهایی با خبرنگاران رو به رو شوند به همین دلیل مکان برگزاری جلسه به مکان دیگری منتقل شد تا در سکوت و آرامش مذاکرات مهم سپری شود.

*عصبانیت برانکو

اما در آن سوی مرزها، ماجرای انتخاب سرمربی ایرانی برای هدایت تیم ملی برانکو ایوانکوویچ را به شدت عصبانی کرد، تا جایی ‌که وی در گفت‌وگویی مدعی شد تا قبل از اینکه تاج از ریاست فدراسیون کنار برود، قرار بود من سرمربی تیم ملی باشم، اما انگار با رفتن تاج از فدراسیون فوتبال همه معادلات تغییر کرده و بی گمان مربی تیم ملی ایرانی خواهد بود و نیازی به مربیان خارجی نیست!

برانکو در بخشی از مصاحبه‌اش با لحنی کاملاً تهدیدآمیز گفت: «اگر ایرانی‌ها دوباره از تصمیم خود منصرف شوند دیگر من نیستم؛ چون می‌خواهم تصمیم جدید بگیرم!».

*انتخاب قطعی سرمربی ایرانی

با این تفاسیر باید در هفته پیش رو تکلیف سرمربی تیم ملی روشن شود، البته برخی مدعی اند در جلسه روز چهارشنبه دایی به صورت قطعی انتخاب شده است اما توافق بر سر جزئیات قرارداد او با فدراسیون فوتبال هنوز نهایی نشده است از این رو در حال حاضر به صورت رسمی موضوع اعلام نشده است، با این وجود خبرنگاران نزدیک به علی دایی و دوستان صمیمی وی با انتشار استوری‌های متعدد انتخاب او را در اینستاگرام تبریک گفتند تا مشخص شود در جلسه وزیر و بهاروند تصمیم گیری شده است و شهریار برای دومین بار قرار است روی نیمکت تیم ملی بنشیند، البته به شرط اینکه حاضر شود زیر برگه قراردادش با فدراسیون فوتبال را امضا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.