پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان نوشت روایت‌های متناقض و در حال تغییر واشنگتن درباره علت به شهادت رساندن فرمانده بزرگ ایرانی، تردیدها درباره موجه بودن این عملیات تروریستی را افزایش می‌دهد.

سی‌ان‌ان: داستان‌های متناقض دولت ترامپ، موجه بودن ترور سلیمانی را زیر سوال می‌برد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان نوشت تغییر داستان‌های دولت آمریکا درباره علل ترور سردار سلیمانی به تردیدها درباره موجه بودن این اقدام دامن می‌زند.

در این مطلب آمده است: یک هفته پس از ترور دومین مقام قدرتمند ایران به دست نیروهای آمریکایی، افزایش تنش‌ها در منطقه و نگرانی درباره وقوع جنگ، دولت دونالد ترامپ همچنان به ارائه توجیهات متناقض برای حمله پهپادی مرگبار خود و بیان روایت‌های ناهماهنگ درباره آنچه پس از آن روی داد، ادامه می‌دهد.

سی‌ان‌ان در ادامه افزود: بارها و بارها مقامات امنیت ملی ترامپ اظهارات یکدیگر را درباره اینکه تهدید [سردار] قاسم سلیمانی تا چه حد جدی بوده است، آیا آن‌ها اطلاعات جاسوسی خاصی درباره این تهدید داشته‌اند و حتی اینکه این تهدید چه بوده است، نقض کردند. علاوه بر آن ترامپ هم مرتب حرف خود را عوض می‌کند و دیگر مقامات هم توضیحات متفاوتی ارائه می‌کنند. حتی به نظر می‌رسد مقامات دولت درباره نقش مشاوران اصلی ترامپ در این ماجرا با هم اختلاف نظر دارند.

در ادامه این مطلب آمده است: این سردرگمی به حوادث پس از ترور [سردار] سلیمانی نیز تسری یافت، به گونه‌ای که دولت روایت‌های مختلفی درباره حمله انتقام‌جویانه روز چهارشنبه ایران به نیروهای آمریکایی در عراق مطرح کرد و وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه نیز روز جمعه اطلاعات متناقضی درباره تحریم‌های ایران ارائه کردند.

در میان این سردرگمی‌ها، نمایندگان پارلمان از هر دو حزب به انتقاد از دولت [واشنگتن] پرداختند که چرا نتوانسته است اطلاعات کافی که تصمیمش را توجیه کند و درباره آن توضیح دهد، در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مقامات دولت هم که به آن‌ها گزارش دادند، تاکید کردند ابعاد این تهدید را توضیح داده بودند که البته برخی اعضای کنگره این ادعا را به طور کامل رد می‌کنند.

سی‌ان‌ان در انتهای این مطلب آورده است: نتیجه این است که با گذشت یک هفته از زمانی که ترامپ منطقه را به سمت درگیری احتمالی سوق داد، نمایندگان پارلمان و مردم همچنان درباره دلایل این اقدام او اطلاع کافی ندارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.