مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌های غیرمجاز از حوزه گردشگری سلامت و ساماندهی فرآیند جذب بیماران، اقداماتی در حال انجام است.

ساماندهی واسطه‌های غیرمجاز گردشگری سلامت در مشهد در حال اجراست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمداسماعیل خیامی، واسطه‌های غیرمجاز را مهمترین مشکل گردشگری سلامت در مشهد و خراسان رضوی دانست و گفت: مشکل عدم ساماندهی واسطه‌ها به عنوان مهم‌ترین چالش گردشگری سلامت با همکاریهای بین‌بخشی درحال برطرف شدن است که برای ساماندهی واسطه‌ها دستورالعملی هم تنظیم و به تایید کمیته گردشگری سلامت استان نیز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور مراحل ابتدایی فرآیند اجرایی که شامل اعلام فراخوان نام نویسی در سامانه‌های مربوطه جهت برنامه‌ریزی آموزشی و ساماندهی است، انجام شده و سایر مراحل تا اجرای کامل در حال پیگیری است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد سایر چالش های پیش روی گردشگری سلامت در مشهد را مشکلات اجتماعی و منطقه‌ای در کشورهای هدف گردشگری سلامت، مشکلات ایجاد بازارهای جدید و عدم تجمیع فعالان گردشگری سلامت استان جهت تنظیم و اجرای راهبردهای تبلیغاتی و بازاریابی عنوان کرد.

دکتر خیامی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تسهیل امور گردشگری سلامت و ساماندهی و توسعه این صنعت نیز اشاره و بیان کرد: تشکیل کمیته استانی گردشگری سلامت، برنامه ریزی و پیگیری جهت تشکیل جامعه حرفه ای گردشگری سلامت، آموزش دست اندرکاران حوزه گردشگری سلامت در بیمارستان ها، برنامه ریزی برای تبلیغات، اطلاع رسانی به بیماران و تشکیل کمیته نظارت و برخورد با مراکز و اشخاص متخلف از جمله این اقدامات است.

شهر مشهد بعد از تهران بیشترین گردشگر سلامت کشور را به خود اختصاص داده است و سال گذشته بیش از ۲۲هزار گردشگر سلامت در مراکز بیمارستانی و مراکز جراحی محدود زیر پوشش این دانشگاه خدمات درمانی دریافت کرده‌اند که این جدا از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی است.

تعداد گردشگران سلامتی که سال گذشته در بخش خدمات ویزیت، سرپایی و پاراکلینیک در مشهد خدمات دریافت کرده‌اند بیش از ۱۰۰هزار نفر است.

طی این مدت گردشگران سلامت از ۵۶ملیت مختلف در مشهد پذیرش شده اند که بیشتر آنها به ترتیب از عراق، افغانستان، بحرین، ترکمنستان، پاکستان و کویت بوده‌اند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.