سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تاکید بر تجدیدنظر در حوزه پدافندی و راداری، گفت: کمیسیون در پی توضیحات ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه هواپیمای اوکراینی جلسه ویژه برگزار می‌کند.

کمیسیون امنیت ملی درباره هواپیمای اوکراین نشست ویژه برگزار می‌کند

قدس آنلاین: سیدحسین نقوی‌حسینی در واکنش به توضیحات ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه هواپیمای اوکراین ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار در پی این حادثه تلخ خطای انسانی و سقوط هواپیمای مسافربری با ۱۷۶مسافر که برخی را جوانان نخبه و دانشجو بودند، گفت: کمیسیون امنیت ملی این حادثه تاسف بار را به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید و ضمن بررسی و پیگیری موضوع در این زمینه جلسه ویژه برگزار می‌کند. نتیجه بررسی را در نهایت به سمع و نظر مردم خواهد رساند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار است که دستگاه‌های امنیتی و قضایی علت حادثه و مسببان حادثه که در این خطای انسانی نقش داشتند را بررسی کند و برخورد لازم را داشته باشد. همچنین از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که نهایت همدردی و همدلی را با خانواده‌های داغدار داشته باشند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که این حادثه به صورت کارشناسی و دقیق بررسی شود زیرا به لحاظ عقلی و فنی قابل توجیه نیست. کما اینکه افرادی از اتباع دیگر کشورها در این حادثه جان خود را از دست دادند.

نقوی حسینی یادآور شد: البته از اینکه ستاد کل نیروهای مسلح صادقانه برخورد کرد و مسئولیت حادثه را اعلام کرد وجه مثبت است اما ای کاش همان ابتدا این کار اتفاق می افتاد بنابراین عوامل این حادثه باید مورد بررسی قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه ما در این زمینه ایرادات پدافندی، راداری و شناسایی داریم زیرا موضوع عقلانی نیست، فرودگاه امام خمینی در رادار قرار دارد و همه دستگاه‌های مربوطه هر صعود و فرود در این فرودگاه را در رادار خود تحت نظر دارند. هر هواپیمایی هم مشخصات دارد و برج مراقبت اعلام می‌کند، دستگاه های مربوطه آن را ردیابی می‌کنند تا هواپیما بلند شود و پرواز و در مسیر خود حرکت کند لذا قابل قبول نیست که کسی شی را اشتباهی بگیرد  و شلیک کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه‌ها باید مشخص کنند که خطای انسانی چگونه رخ داده است، آیا عمدی در کار بوده یا در پی بروز اتفاقی چنین خطایی رخ داده است. اگر هواپیما موقع فرود دچار چنین حادثه‌ای می‌شد قابل توجیه تر بود اما متاسفانه هواپیما موقع برخواستن از فرودگاه دچار حادثه شده است. این حادثه دلایل قابل برسی دارد لذا در حوزه پدافندی، راداری و پیگیری تجدید نظر جدی باید صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.