رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک مشهد گفت: در حال حاضر حدود ۷۲۰ واحد توزیع با مجوز در مشهد مشغول به فعالیت هستند

۶۰ درصد از کل لاستیک های بازار  تولید داخل است/کلی لاستیک در انبارها داریم

 محمد کاظم جنتی رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت بد بازار لاستیک در گفتگو با قدس آنلاین گفت: متاسفانه بازار لاستیک روزهای بد و راکدی را می گذراند و با توجه به فصل زمستان با کمبود شدید متقاضی مواجه هستیم و من امیدوارم این اتفاق برای ایام سال جدید شکل دیگری به خود بگیرد.

جنتی ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت مبنی بر این که هیچ کارخانه تولید لاستیکی اجازه افزایش قیمت ندارند اما کارخانجات به شیوه دیگری این قضیه را جبران کرده اند به این شکل که از نمایندگان توزیع لاستیکی که در سال ۹۷ از آنها ودیعه گرفته بودند مجددا ودیعه گرفتند و به این شکل کار را برای نماینده ای که خیلی پیش تر هزینه لاستیک ها را واریز کرده و بعد از یک ماه لاستیک ها را دریافت می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در توضیح بازار لاستیک ماشین های سنگین گفت: در بخش تولید لاستیک های کامیونی تولید بسیار بالا و خوبی داشته و داریم که متاسفانه با توجه به نحوه غلط توزیع لاستیک ها در بین مصرف کنندگان باعث شده که ازتیر ماه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک در انبارها دپو و ذخیره شود و این قضیه خیلی از دوستان و هم صنفان و نمانیدگان فروش لاستیک را ناراضی و با مشکلات زیادی مواجه ساخته است. چون تقریبا سرمایه آقایان را راکد گذاشته است و در صورتی هم که این ابنارها دچار حریق شوند تا ۴۵ منزل از اطراف انبارها با آن درگیر می شوند.

وی ادامه داد: ما بارها با نامه نگاری های زیادی که داشته ایم و از آقایان و مسئولان خواسته ایم که بیایند و حواله فوق العاده ای به رانندگان بدهند تا این مشکلات برطرف شود. چون لاستیک که نباید بیش تر از ۴۰ روز در داخل انبار بماند. ولی متاسفانه این پروسه ای است که در اختیار معاونت حمل و نقل اداره راه قرار دارد و اینها هستند که حواله نمی دهند. و کسی هم نیست که تکلیف این حلقه ها را روشن کند.

جنتی در خصوص شکایت های مصرف کننده  به اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: متاسفانه بخش عمده شکایت های همشهریان و مصرف کنندگان به اتحادیه مربوط به خرید و فروش لاستیک های دست دوم از سایتهایی فضای مجازی است که ما بارها اعلام کرده ایم که این کار هیچ گونه توجیهی ندارد چرا که اگر این لاستیک قابل استفاده بود کسی با قیمت خیلی کمتر به فروش نمی گذاشت و از مردم خواسته شده که از این لاستیک ها استفاده نکنند.

وی در توضیح میزان لاستیک های وارداتی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۷۲۰ واحد توزیع با مجوز در مشهد مشغول به فعالیت هستند و ۶۰ درصد از کل لاستیک هایی که در بازار موجود است را تولیدات داخل و مابقی را محصولات خارجی تشکیل می دهند. و به لحاظ کیفی هم بسیار عالی است و توان رقابتی با نمونه های خارجی را دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک مشهد ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت توزیع کارخانجات تولید کننده لاستیک اتومبیل گفت: ما بارها از این دوستان خواسته ایم که بیاند و سبدهایی را که در اختیار نمایندگان  قرار می دهند به اختیار خودشان بگذارند چون این سبد ها به میل و انتخاب نماینده نیست و در یک سبد لاستیک که مثلا ۲۰۰ حلقه لاستیک قرار دارد ۶۰ حلقه لاستیک پژو،۳۰ حلقه لاستیک سمند، ۳۰ حلقه لاستیک پراید،۳۰ حلقه لاستیک تیبایی و...که ما رها از این اقایان خواسته ایم که بیایند و جای لاستیک پژو را با پراید عوض کنید چون اگر به جای این ۳۰ حلقه لاستیک پراید ۶۰ حلقه بگذارید التهاب بازار لاستیک پراید خیلی کم ترمی شود. چرا تولید لاستیک پراید در سبد خیلی از لاستیک پژو کمتر است در حالیکه تعداد پراید های موجود در سطح شهر خیلی از پژوها بیشتر است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.