پادشاه جدید عمان در اولین اظهارنظرش بعد از انتخاب وی به این سمت بر ادامه راه سلطان قابوس پادشاه فقید این کشور و خط مشی وی در عرصه سیاست خارجه تاکید کرد.

 اولین اظهارنظر پادشاه جدید عمان/ تاکید بر خط مشی سلطان قابوس در سیاست خارجه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، سلطان هیثم بن طارق پادشاه جدید عمان اعلام کرد که سیاست خارجی سلطان قابوس را دنبال خواهد کرد و به توافقنامه‌های امضا شده عمان با دیگر کشورها و سازمان‌های مختلف پایبند خواهد بود.

سلطان هیثم پادشاه جدید عمان گفت: برنامه کاری خود را طبق روش سلطان قابوس پادشاه فقید این کشور دنبال خواهد کرد و در سیاست خارجی خود از خطوط کلی وی بهره برداری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اصرار پادشاهی عمان بر رعایت "حسن همجواری و همکاری بین‌المللی و عدم مداخله در امور دیگران" گفت: ما به دنبال حل اختلافات از طریق راهکارهای مسالمت آمیز خواهیم بود.

پادشاه جدید عمان افزود:  با برادران خود در رهبران کشورهای شورای همکاری در مسیر پیشبرد روند همکاری‌ها قدم خواهیم برداشت، ما به حمایت از اتحادیه عرب و همکاری با برادران خود در تحقق اهداف این اتحادیه ادامه می‌دهیم.

سلطان هیثم بر حفظ توافقنامه‌های منعقد شده این کشور با دیگر کشورها تاکید کرد و گفت : عمان به نقش تاثیرگذار خود در سازمان ملل متحد و تحقق امنیت بین‌المللی ادامه خواهد داد و به منشورها و توافقنامه‌هایی که عمان با دیگر کشورها و سازمان‌های مختلف به امضا رسانده، پایبند خواهد بود.‎

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.